Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Min mann har en sønn fra ett tidligere forhold, en datter med meg og en på vei med meg.. Vi har en "fri" helg i mnd pga at han jobber i turnus og så har han sønnen annen hver helg. Nå har x'en hans sagt at hun ikke vil ha sønnen så mye lenger og ønsker at min mann skal ha han meir. Min mann ønsker ikke dette, og de to vil nå kontakte barnevernet og søke avlastning eller hjelp. Jeg er mye dårlig, og klarer ikke å ha gutten alene så mye. Hva gjør man?? Skal jeg la de avgjøre hva de vil gjøre med gutten? Det er jo deres barn. Eller skal jeg blande meg inn?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Beklager, vet ikke hva som er lurt å gjøre i din situasjon... Fikk bare vondt inni meg ved tanke på sønnen til mannen din, som verken mor eller far vil ha mer tid med. (Skjønner jo at det sikkert ligger grunner bak dette som du ikke sier noe om, men det hørtes sørgelig ut uansett).
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Stakkars gutt. Kan ikke forstå at folk velger bort sine barn, verken samboeren din eller eksen hans kan være helt gode i hodet. Gjett om dere kommer til å få problemer med den gutten om 10 år, når ettervirkningene av å ikke være ønsket virkelig setter inn.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Det er jo trist at du ikke kaller helgene gutten er der for frihelger. Er det jobb å ha barnet der? Så frihelg er liksom den ene helgen i måneden mannen din ikke jobber og dere ikke har sønnen hans? Huff, stakkar gutt. Må føles trist å være så uønsket.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Det er han som sier det på den måten. Ja, er trist.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Tror du heller skal be dem kontakte familievernkontoret for en skikkelig prat der, med fagfolk tilstede. Barnevernet er helt feil etat, dersom grunnlaget kun er som du skriver. Eller kanskje det er rett etat, med tanke på at barnet er så lite ønsket av sine foreldre? Kanskje barnevernet burde gripe inn? Tror det er minimal sjanse for at de får avlastning med dette som grunn. Jeg er alene, og far har ikke barnet. Barnet har i tillegg diagnose, med det medfører. Jeg fikk ei helg i måneden i avlastning...... Stakkars barn, sier jeg. Hvordan er din mann som far til deres felles barn, da? Stiller han opp der? Jeg hadde virkelig hatt mine tvil for fremtiden, hadde jeg vært deg. Hva om han ikke vil stille opp for deres felles barn senere? Og hva om det skulle bli slutt mellom dere? Og bare en tanke; hva er forskjellen på deres datter og gutten? Når en har et barn, så er det ikke så mye mer om der er et til tilstede, er det? Regner med dette ikke er snakk om en helt liten gutt, men kanskje en som er rundt skolealder.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Fy faen for en dritt du har til mann.Stakkars sønn som ingen vil ha.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Han er en super far for min datter, og stiller opp for henne. Han er veldig mye på jobb, men er hjemme når jeg ber han om det. Jeg får nesten inntrykk av at han bryr seg mer om datteren enn sønnen, men han sier det ikke er sånn. Han vil at vi skal vere en familie. Jeg forstår han ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå