Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler for å lette mitt hjerte.....Har vært på middag hos svigers og svigermor er jo som svigermødre flest opptatt av dette lille underet som skal komme om kort tid.Hun har alltid ville kjenne på magen være seg her eller der...Jeg har sagt til samboeren min at jeg egentlig synes det er litt"overrumplende"når jeg selv ikke har ytret ønske om det.Av og til er det og har det vært helt ok,sålenge det skjer på mine premisser....

Idag kom vi dit og hun sier" Få se på magen"!!og nærmest kaster seg over meg og jeg får denne anti-trivsels følelsen og himler med øya til min kjæreste som tar hintet og sier at "det er det værste hun vet når det skal tas på magen hele tiden"...hvorpå svigermor sier" Det må du bare finne deg i og godta at jeg skal ta på magen"!!!....sånn er det bare.Jeg sa at ,nei jeg må ikke finne meg i det...hvorpå hennes konklusjon var at jo det måtte jeg.Noe måtte de få blande seg inn i.

Er det bare meg eller er det litt på kanten at hun sier sånn???

Blir jo helt matt av sånn jeg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig trenger du ikke finne deg i at hun (eller andre) bare skal kunne ta deg på magen når du ønsker, det er DIN kropp, å ingen har rett til å gjøre noe som får deg til å føle deg utilpasse, selvom du tilfeldigvis bærer på en liten baby i magen.

Man blir ikke allmanseie av denn grunn.

Skrevet

nei, du er ikke sær i det hele! jeg er helt enig med deg. hvorfor skal magene våre være fritt vilt? dersom noen har fått silikonpupper driver vi ikke å kladder på dem! jeg ga klar beskjed om at det ikke var ok å ta på magen min. selv ikke foreldrene mine får lov med mindre jeg sier "kjenn nå!" og etter jeg sa i fra på en litt streng måte, så er det allment godkjent. verst var faktisk mormor. hun drev å kledde av meg for å se. til slutt smikka jeg henne på handa å sa "SLUTT" på en skikkelig sint måte. da tok hun hintet:) så stå på krava! det er tross alt din kropp!

Skrevet

Nei, du er ikke sær! Jeg blir også veldig oppgitt over alle som til stadighet skal klå og kommentere. Din mage er DIN mage. Jeg kan forstå at folk syns det er veldig koselig og gleder seg og lurer på åssen det går osv. Men det går jo ann å spørre om lov før man begynner å klå og skal kose på magen!

Jeg var i bursdagfest for et par uker siden og da ville alle kjenne på spark og hikking. Var da 34 uker på vei... Dette var en fest med ca 25 stk, mange av dem jeg ikke kjente engang. Men klå, det ville de! Sa at babyen sov men at jeg skulle si ifra hvis jeg merket noe.... Etter en stund så var babyen aktiv som bare det, men jeg sa at den fortsatt sov... Er ikke intressert i å ha 5-8 jenter jeg nesten ikke kjenner stående rundt meg for å kjenne på magen min :P

Ellers så var jeg på middag hos svigermor i helgen og så fort jeg kom inn døra utbryter hun: " Nei, NÅ har du blitt stor asså!! Herregud, du har jo blitt gedigen siden jeg så deg for 2 uker siden!"

Det var sikkert ikke ment på noen vond måte, det tror jeg ikke. Så jeg gidder ikke ta meg veldig nær av det... Men når man har gått opp 13 kg, har vondt overalt, sliter med å finne penklær i skapet som passer, går i joggebukse hver dag, begynner å bli veeeeeldig klar for å få ut ungen og i det heletatt føler seg lat og mindre attraktiv, så hjelper det ikke akkurat med en sånn kommentar. Svarte bare ironiskt at "Nei, jeg føler meg jo ikke som en ku heller da....." og smilte :)

Ikke alltid like lett for alle andre å vite hva man skal si og ikke burde si, for alle er jo forskjellige :) Pluss at vi gravide ofte reagerer annerledes på ting enn vi ville gjort til vanlig... Masse hormoner ute og flyr :P

Skrevet

Synes faktisk det er frekkt jeg,å ikke ta det etter etterrettning når folk i tillegg prøver å gi beskjed om at det ikke er ok!!

Har selv opplevd at folk helt uten forvarsel har begynnt å dra opp toppen min! Greit nok at man er gravid og har mage lissom,men er det normalt å bare rive opp klærene til andre da?Man gjør jo ikke slikt til vanlig..! Ikke er det særlig ok å stå å flashe mage i kuldegrader i januar/februar mnd heller...Spesielt ikke av folk en ikke kjenner no særlig godt!

Men de fleste som har tatt meg på magen har spurt fint om lov først,og vert så forsiktig at de knapt har vert anig ;o)

Skrevet

Vet du hva.. Jeg hadde snudd og reist hjem igjen jeg. Eller kanskje du skulle kle av og begynne å beføle henne også??

Skrevet

Hvis noen hadde oppført seg slik, være seg å klå eller dra opp klærne så hadde jeg rett og slett gjort det samme tilbake!!

Når en faktisk sier fra på en skikkelig måte at man ikke er komfortabel med det så er det noe som mangler hvis det ikke blir tatt til etteretning...

Skrevet

Vet du, synes ikke det er rart du reagerer i det hele tatt! Jeg har også hatt en del irritasjon i det siste pga folk mener jeg er "felleseie" nå, og ikke minst virker det som om babyen blir det når den kommer. Tror jeg må si en del ifra ja- og har også gjort det en del allerede.

Skjønner at det er flere enn oss som gleder oss, men hadde vært fint om man kunne sette seg litt inn i andres situasjon og ikke minst akseptere at vi alle er forskjellige. Det som er helt greit for noen er kanskje ikke en selvfølge for andre...!

Skrevet

Jeg er helt enig med de andre jentene her. Det er din kropp og det er du som bestemmer hva som er ok og ikke. Jeg liker heller ikke når noen tar på magen min hvis ikke jeg har "gitt klarsignal" på at dette er ok. Synes det er frekt av svigermoren din!! Uff merker at jeg nesten ble litt irritert... =)

Skrevet

er jeg den eneste som synes det er gøy at folk tar meg på magen?har foreløpig ikke opplevd at fremmede vil gjøre det da, men at venner og familie kjenner litt er bare koselig. er jo selv fascinert av magen, så liker å dele fascinasjonen med andre. Itillegg synes jeg selv at jeg ser fabelaktig ut som gravid, selv om jeg selvfølgelig føler meg tung. Så at folk kaller meg diger synes jeg er helt naturlig, jeg er jo gravid! Er 32 uker på vei, lagt på meg 15 kg. Dette er er en tid hvor vi er store & vakre, vær stolt over den gravide kroppen! Jeg har heldigvis ikke hatt noen hormonsvinginger, kanskje jeg hadde følt det annerledes da :) kan jo forstå dere som reagerer også, skal prøve huske spørre før jeg selv tar andre gravide på magen :) Synes jo folk bør respektere det hvis man ikke liker det, man er jo forskjellig...

Skrevet

nå skal det legges til her at jeg reagerer sterkest på svigermor.Synes hun er så nysgjerrig og vil vite alt .Jeg har involvert henne mye og latt henne få kjenne spark og alt men hun sier ting rett ut...og tenker seg ikke om...og helt fram til nå har jeg i følge"alle"vært så liten....og jeg måtte også si til henne at jeg ikke synes det var noe hyggelig å høre av alle HELE tiden at jeg hadde mini-mage og"er du sikker på at er bra"...?osv.Jeg ville jo gjerne se gravid ut og jeg gjør det nå,men kjenner da at denne tafsinga fra henne blir litt vel mye.Hun har også dratt opp genser og jeg var naken under-takk liksom......

Jeg viste henne stolt ultralydbilde fra uke 18: JEG SER IKKE NOEN BEIN!! var reaksjonen da.....herregud....var det noe vits liksom??

og i et familieselskap hvor hun satt ved siden av MIN mor kom spørsmålet om formen min og hvordan det gikk med meg opp fra noen av de som var der -og da slapp ikke min egen mor til å kunne fortelle-noe hun hadde litt bedre forutsetninger for å svare på.Hun tar helt av da for å si det på den måten.....

Nei...nok klaging......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...