Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg spise salami? Gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg spiser salami nå;-)

MEN jeg har varmet den opp til over 60 grader først. for å være på den sikre siden..

du kan evnt la den ligge i dypfrysen et par dager.

Skrevet

herregud så misunnelig jer er, hehe. Varme opp, i stekeovn da el på pannen? Er desperat:) Har ikke spist i hele dag og plutselig fikk jeg bare så lyst på...En venninne av meg spiste det i hele svangerskapet, jordmor sa hun kunne. De sier så mye forskjellig.....

Skrevet

mikrobølgeovn, toastjern, ovn.. så lenge det blir varmt nok så:)

norsk spekemat og salami er som regel helt trygt. men har vært såpass mange tilfeller de siste årene at jeg tenker at.. tja.. varme opp medlitt ost og oregano.. nam nam. det gjør ikkeno;)

Skrevet

Takk for gode tips! Nå skal kveldsen inntas og jeg skal nyte den! Ha en fin kveld!!!

Skrevet

All spekemat er jo frarådet, og dermed også salami. Selv om sjansen er liten, så er ikke spekemat sååå godt at jeg gidder å ta den risken. Men stekt funker hva som helst.

Skrevet

Ups! Kan vi ikke spise salami? Har ikk fått det med meg, nettop spist d... får håpe det går greit.

Skrevet

Herlighet... hadde en periode for noen uker siden da ferskt brød med salami var DET ENESTE jeg klarte å spise! Morgen, middag, kveld i 5 dager... jeg tenkte i grunnen ikke over at det kanskje kunne være skadelig på noe vis... ups!

Satser på at alt er i orden!

Skrevet

Mattilsynet har frarådet all spekemat på generellt grunnlag ja.

Dvs de har frarådet det på grunnlag av at kjøttet ikke er stekt eller kokt og dermed kan inneholde Toxo.

Men så og si all spekemat eks Gilde/Grillstad osv har er dypfryst og derfor er ikke toxo noen fare. Det kan derfor trygt spises!

Gilde har noen få skinker som ikke er fryst ned, husker ikke hvem alle var, men seranoskinke var den ene.

Salami og Trøderfår kan derfor trygt spises!

Mattilsynet har ikke mulighet til å si at det og det og det kan spises, men ikke det og det. Derfor fraråder de på generellt grunnlag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...