Gå til innhold

Når hadde der latt deres barn/ungdommer lese isfolket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som blir 12 nå, og han er veldig intressert, vil så gjerne lese.

Han er veldig glad i å lese da, sluker det meste, nå leser han også flere bøker på engelsk.

Det skal helst være fantacy, så det er jo midt i blinken.

MEN, det er et stort men her, han er jo fortsatt et barn, og erotikk er veldig ekkelt syns han, og dette er, om ikke store deler av bøkene, men ihvertfall sterkt tilstedetværende i disse bøkene.

Så jeg har lyst at han skal vente til han selv syns dette med sexualitet er spennende, har ikke lyst å haste ham inn i de ungevoksnesverden.

Ellers så er jo språket i bøkene midt i blinken for han nå, de er jo ikke for krevende, men veldig fengende.

Hadde det ikke vært for erotikken hadde han fått lese dem nå.

Men jeg husker selv hvilket intrykk det fikk på meg da jeg leste dem, og jeg var 16., og langt mer utviklet enn han sikkert kommer til å være da ihvertfall.

Hva tenkere dere, ihvertfall dere som har lest serien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg las hele greia da jeg var 14.. Husker nok at det var meget spennende og forbudt med dette erotiske ja.. Tror nok jeg hadde vært "flau" over å lese noe slikt da jeg var 12, men det er jo forskjell på modenhet.. Jeg var fortsatt på hyttebyggerstadiet som 12åring :)

Skrevet

Spørs modenhelts grad, men synes vel det egner seg best på 14+, begynte selv på dem i den alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...