Gå til innhold

Kvalitetstid med ens kjære.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer veldig på, som ikke blir diskutert her er sex.

Økt sexlyst, mindre sex lyst? Har mann som syns det er skummelt og ha sex osv.. :)

 

Pinlige situasjoner som har oppstådd etter men ble gravid og eller positive opplevelse i forbindelse med graviditet og sex?

 

En tråd som kanskje er litt mer spennende...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VI hadde det i begynnelsen, men nå synes jeg det er litt ubehagelig, for jeg har en del kynnere, og jeg tror at jeg lekker litt fostervann, så da tørr jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt sex etter at jeg ble gravid. I begynnelsen våget jeg ikke ha sex, redd for å miste. Nå den senere tid (er i uke 29) vil ikke han. Jeg tok det opp her en kveld. Han sa han syntes ikke det er viktig for noen av oss, så da kan vi bare vente til etter fødselen og alt er normalt igjen. Ble litt lei meg, for jeg har mer lyst nå enn tidligere, og jeg er ikke redd for å miste lenger.

Tror jeg må ta det opp med han igjen....prøve å få han til å få lyst...vet ikke hva som er i hodet hans for tiden. Før ville han ofte, nå tar han ikke på meg engang. Har kjent på magen 2 ganger, tror jeg, etter at jeg ble gravid. Etter at babyen er født har ikke jeg behovet for nærkontakt så mye som jeg har nå. Da er sex det siste jeg tenker på, så han burde jo benytte seg av tilbudet mens han har det, synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex i begynnelsen, men lysten min har vært varierende, så det har vært mye sjeldnere enn normalt. Nå de siste par månedene har vi vel hatt sex en gang... virker ikke som han har så veldig lyst nå som både jeg og magen har blitt så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at lysten dabber av nå. Har en del kynnere og føler meg tung.... Ellers er det uheldigvis bare meg som har mindre lyst. Har hørt om flere menn som ikke ønsker sex i svangerskapet, spesielt når magen begynner å bli stor. Skulle ønske det var her i huset;-) Heldigvis viser han hensyn, men jeg tror nesten jeg kunne vært foruten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått økt sex lyst etter at jeg ble gravid, merker at det er litt vanskeligere nå, og derfor kanskje ikke så spennende, men vi har sex. Synes ikke det er noe problem og sexen har blitt mye mere kjærlig i fra begges side den siste tiden. Ville ikke vært foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre.

Jeg har hatt masse sex igjennom hele svangerskapet. Og ja det begynner å bli litt mer krevende, når man begynner og bli stor og tung, men ville absolutt ikke vært foruten.

Etter jeg har blitt gravid har jeg hatt større behov for omsorg og kjærlighet og jeg syns at sex er en naturlig del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror også min lyst har økt noe, det er i allefall litt anderledes med sex nå som jeg går gravid.

 

Har en mer intens opplevelse av det i allefall. Likevel blir det jo alt i alt skjeldnere sex fordi jeg er blitt stor og det er litt mer "om og men" for å få det til.

 

Men - kanskje viktigere enn noe: etterhvert som jeg har blitt større har det vært vanskelig for meg å gjøre ting som før, derfor har mannen min måttet bli mer aktiv med hendene - og nå får jeg orgasmer jeg ikke kan huske å ha hatt tidligere.

 

Så svaret blir vel rett og slett at vi har litt skjeldnere (kanskje 1 - 2 ganger i uka nå, mot 3 - 4 før), men bedre sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde vi sex mer eller mindre hver dag.

Men nå er det 1-3 ganger i uken.

Jeg har sagt at jeg synes det er bedre å ta litt kjappere runder nå.

Føler at jeg er så mye trangere der nede nå, også blir det lissom så hovent og sårt hvis vi holder på for lenge. Har sikkert med blodmengden i kroppen å gjøre. Så vi har sex, men vi tar en kjapp en istedet for maraton som vi hadde før. Funker helt storartet for oss begge ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortsatt sex, men ikke ofte...ca 1 gang i uka mot 2-3 ganger i uka tidligere. Jeg har hatt mye mindre lyst i svangerskapet, og han har heller ikke den største sexdriften, så da blir det så som så...

Men jeg syns det er viktig, og jeg tror ikke vi er klare for å slutte helt enda, selv om "min" stilling har blitt mer og mer ubrukelig i det siste :P

 

Vi har ganske mye nærkontakt ellers, og det er bra, for jeg er ganske umettelig på kos! Så får det bare være så som så med sexen noen måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har like mye sexlyst jeg, og vi har også like mye sex som alltid (2-5 ganger i uka, alt ettersom). De gangene det går en stund mellom sex, så er det andre ting enn graviditeten som spiller inn, som jobb, sykdom etc.

Vi er også flinke til å kose, pjuske, kysse og klemme utenom, gjør det hele tiden...:) Jeg synes det er viktig å ta godt vare på hverandre og parforholdet når man skal ha barn sammen- barna har godt av at mor og far har det bra sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#maibarn#

 

Hvis du lekker fostervann, så håper jeg du har tatt kontakt med jordmor.. For da er det fare for at infeksjon kan komme opp til ungen din, noe som ikke er helt ufarlig..

 

De finner fort ut om det er fostervann.. Når vannet mitt gikk så la de en "stix" på bleien jeg hadde, å utfra utslage så hun at det var fostervann.. Så jeg mener du burde tatt kontakt for en sjekk.. Bedre føre var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...