nr.3:) Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 hei lurer litt på om det er noen som veit kor vanlig det er å spotte litt når ein er gravid. har ein gut frå før og i det svangerskapet kom det ikkje ein dråpe blod. No er eg 5 veker på vei og det har komt litt på blod på papiret i heile dag, men har slutta no i kveld. Noen som har noko erfaring med dette? Er jo litt bekymra for at det er begynnelsen på ein spotan abort, men innbilla meg at eg ville blødd meir visst det skulle vere det..
VinterSol+2 Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 hei du! det er VELDIG vanlig å blø i svangerskapet. både spotting som du beskriver, lyserosa utflod og store blødninger med og uten klumper. -uten at det trenger bety at noe er galt. prøv å tenke med deg selv om det kan være årsaker til blødningen; har du hatt sex det siste døgnet? diare eller forstoppelse? trent? ramlet? husk at slimhinnene dine er ekstra sårbare, og det er vanlig å blø både fra skjeden, tannkjøttet og nesen. Var det brunt blod, dvs gammelt blod, så kan det være rester fra siste mens, det kan være rester etter en festeblødning el. Mao så trenger det ikke, og er som regel ikke noen grunn til å mistenke spontanabort. MEN; alle blødninger skal rapporteres til legen. Litt avhengig av hva legen din mener er nødvendig, kan du feks ta et par hcg-kvantitativ blodprøver, eller du får en innvendig ultralyd om et par uker, for å bekrefte at det er liv der. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå