Kari-mor :) Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Er det sånn at når hodet til barnet går over toppen av setet vi må bytte? Har dere evt. et sete å anbefale?Pris?
tre små... Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 er ikke sikker... men man kan vell like godt bytte til sete nr 3 når barnet blir snudd fremovervendt? for da skal man jo ikke bruke 5-punktsele.. så når vi skal snu sete så bytter vi.. for ellers må vi ta ut beltene av det andre sete og bruke det.. syns det begynner å bli trangt så like greit.. men de skal vell være 15 kg! babyshop har tilbud på et som heter cybex eller noe sånt.. de skrøt veldig av det og hadde kommet bra ut i tester.. kostet 1500 tror jeg..
@--- Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 jeg har hørt at når selen er lavere ned enn skuldrene til barnet og hvis hodet kommer for høyt opp,må man bytte. eller på vekt da. vi byttet til sete med 3 punkts sele til eldstemann da han var 4. 18 kg. vi kjøpte sete på torshov,husker ikke hva det heter og det er sikkert mange bra seter der ute.
@--- Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 hvorfor skal man ikke bruke 5 punkts sete forvervendt?
Gulosten™ Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Ikke nå HODET går over kanten nei! Da må jo alle bytte til sete nr 3 etter kort tid Når ørene begynner å krabbe over kanten skal man bytte Vi byttet i sommer da Soff var 3 og et halvt, fordi BeSafen ble litt ødelagt, og gadd ikke å styre med det da vi hadde masse feriepenger, skattepenger og tilbud på nytt sete Bytta til BeSafe Izi Up, bruker bilens egen 3-punktssele og det er det aller enkleste å spenne fast barnet i, det er ingen "horn" i siden som selen skal over eller under. Selen skal rundt barnet, ferdig med det Risikoen for monteringsfeil er altså mye mindre (tenker da på besteforeldre, tanter o.l. som skal spenne fast ungene).
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Man kan da bruke 5-punkts ved forovervendt. Grensa er 15 kg for at de skal kunne bruke bilens 3-punkts sele. Vi bytta til sete nr 3 når storebror var 3 for da måtte vi snu han og han ble for høy for besafe izi combi setet. Nå har han et Britax sete med 5-punkts som kan taes ut og bruke bare bilens 3-punkts. Setet er for lite når toppen av øret kommer kant-i-kant med toppen av setet. Og selene nedenfor skuldrene.
tre små... Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 det var det vi ble fortalt av en som kan dette.. dette var pga en fempunktsele ville holde hele kroppen tilbake ved en kollisjon! og nakken ville da brekke.. så han sa det var livsfarlig rett og slett!! mens et trepunktsele ikke vil holde igjen hele kroppen på denne måten. jeg syns iallefall det hørtes både skummelt og logisk ut!! så jeg hadde aldri turt å ta sjansen på å sette barna fremovervendt med fempunktsele!!
tre små... Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 sa ikke at man ikke kan..men mener mer at man ikke bør da... lov til det er det jo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå