Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 bor i4mannsbolig. Jeg bor oppe, og naboen nede flyttet inn til jul. Jeg har bodd i 3år. Helt fra første stund har hun klaget over datteren min på 14 mnd, hun gråter for høyt, hun lager lyder, hun tramper når hun går, hun våkner av henne om natten, og pratingen hennes irriterer henne. Jeg vet ikke lengre,synes situasjonen er ubehagelig, jeg kalrer jo virkelig ikke å få det til å være roligere her, og går på tå hev. Nå har jeg kommet til det punket av jeg har gitt etter for dattern min så lenge- bare for å ungå barneskrik. Hun legger seg ikke lengre uten smokk, og jeg må opp 5-7ganger om natten for å gi den til henne. Dette var hun i utgangspunktet ferdig med før naboen flyttet inn, men for å "få henne til å ti stille" fikk hun den tilbake. Nå må jeg altså ta henne fra henne, det går fullstendig utover nattesøvnen min. Det vil jo bli krig. Jeg unngår å bade dattern min når naboen min er hjemme, for jeg vet det blir hyl når jeg skyller håret hennes. Det er lytt i huset her, men hun visste både det- og at det bodde en 1åring over.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk som er så sære på slike lyder velger å bo slik? Syntes hun er svært urimlig...Jeg er så glad jeg ikke bor på denne måten...puh:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Du kan jo ikke la naboen styre livet deres på den måten! greit at man må ta hensyn når man bor sånn, men dette synes jeg var sært. Du klarer ikke bare overse naboen? Eller si noe sånt som at "barn gir lyd fra seg, det må man regne med når man bor så tett som oss".Fryktelig urimelig nabo....
Willy Wonka Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 VEldig urimelig nabo. Har hun såå imot lyder så bør hun flytte. Du skal IKKE la deg styre av henne. Du har tross alt et lite barn i huset. La nå barnet ditt får sove med smokk uansett, da...hehe. Men, lev helt NORMALT, ikke ta sånne hensyn som denne naboen ber deg ta. Helt urimelig og ikke normalt åklage sånn
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 det beste er vel å gi f i naboen. tenk når datteren din kommer i 2 års alder- da kan det ihvertfall bli trass, om du må fortsette å gi etter slik som nå. hun visste jo at dere bodde der og at det var lytt. skal se hun flytter snart igjen;) og når hun er så frekk at hun sier slike ting, bør hun tåle at du svarer saklig tilbake at et barn må jo få lov til å bevege seg og prate o.l.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Takk for svar.Tok bare kaken da hun klaget over at hun trampet, jenten har jo akkurat lært å gå! Allerede første gang jeg møtte henne poengterte hun"at hun ikke likte disse små vesene". Damen er 26år!
winneboo Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Syns ikke du skal ta så hensyn til en nabo. Jeg bor i blokk og hører masse lyder fra naboen over meg. At mobilen vibrerer, at de går over gulvet, ungene skriker osv. Men det finner jeg meg i Jeg er rimlig sikker på at naboen under meg får de samme lydene fra meg. Velger man å bo tett på folk må man finne seg i vanlige huslige lyder. Som f.eks at barn skriker, tramping og prating. Så lenge du ikke spiller høy musikk med bass, vasker klær midt på natten så har du ingenting å frykte. Du og datteren din må jo få lov til å leve. Da datteren min var nyfødt hadde hun kolikk. Jeg er sikker på at det holdt naboene våkne flere netter, men what to do? Jeg forklarte til de at datteren min desverre hadde kolikk, derfor skrek hun så mye. Og jeg beklaget dette, men de sa at jeg IKKE skulle beklage, de var fullt klar over at jeg nettopp hadde fått et barn og at barn ikke er stille konstant. Heldigvis hadde de barn selv, så de forstod situasjonen fullt og helt.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Synes dama er litt frekke jeg. Bor selv i førsteetg. Hun som bor oppe har to gutter i bhg alder. Hører hvis de gråter, skriker, ler eller løper over gulvet. Men dette er en ting jeg måtte regne med kunnes skje når man bor med mennesker over seg. Vet at snart er det i min leilighet det vil komme barnelyder fra så.... Synes også det er litt koselig å høre at det er litt liv i huset jeg da. Men jeg har jo heller ikke noe i mot barn og har et godt forhold til naboen. Vi kan også si ifra tilhverandre hvis det er noe. F.eks hvis en skal ha fest en kveld så gir vi beskjed slik at den andre kan si ifra hvis det blir for høy musikk o.l. Nei, hu naboen din bør nok flytte langt inne i skogen hun!!!!!
Mom2Two Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Hvis man er så var på lyder som naboen din tydeligvis er, så kan man ikke bo slik. Så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 Drit i henne, si at hn må tåle lyder dersom hun skal bo sånn. Ærre mlig??
MamaCita81 Skrevet 3. mars 2009 #12 Skrevet 3. mars 2009 Hør her om du har av vendt barne ditt smokk så skal du ikke begynne med det selvom nye naboen din lar seg plage av et barn som gråter det går jo ikke det sier seg selv, jeg synes du skal fortsette som du gjore før hun flyttet inn,for etter hvert så sluuer nok barnet ditt etter hvert, har selv en datter som gråter som fy når jeg skyller håre henne, hun har dager også der hun får lyst til å skrike, men prøver å få henne til å skjønne inne stemme.' om hun absolutt må være så sær så heng opp en lapp om at du haret barn på den å den alderen osv så har du ihvertfall sagt fra, synes dette skal være unødvendig, blir litt provosert at det er mennesker som virkelig er så egoistiske å ikke klarer å forstå at dette er et barn holder på å det varer nødvendigvis ikke hele natta heller hun får kjøpe seg sov i ro å døtte inn i øre sitt
Mor til 3 søte små:) Skrevet 3. mars 2009 #13 Skrevet 3. mars 2009 Ikke bry deg om naboen din. La datteren din være barn og ta de kampene du må selv om det innebærer leven. Naboen din blir sikkert sur, men det får bli hennes problem. Hun kan alltids flytte!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #14 Skrevet 3. mars 2009 Hvis hun ikke forventet eller takler lyder fra naboene har hun virkelig driti seg ut ved å flytte inn i en 4mannsbolig. Hun burde skjekka før hun flytta inn om det var barn i huset, siden hun tydligvis ikke liker barnelyder. Du må leve livet ditt sånn som du ønsker, så små barn har bare gråt når de virkelig vil si ifra, det er det ikke noe å gjøre med. Hun få flytte til enebolig eller en leilighet hun ikke hører naboene i hvis hun ikke takler lyder fra naboen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå