Gå til innhold

MME som tillegg om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at lillegutt ikke blir mett om ettermiddagen/kvelden, selv etter hyppig amming (minst annenhver time etter kl 17). Han sover vanligvis 7 timer om natta uten amming og krever derfor mer mat om kvelden. Også på morgenen/formiddagen sover han mye og spiser ikke så mye. Er det noen andre som har det slik? Hvis jeg gir ham MME om kvelden, vil det gå utover min melkemengde? Jeg vil virkelig fortsette å amme, men sliter som sagt med kveldsmåltidene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga begge jentene litt mmeom kvelden. Fungerte veldig bra =0)

Skrevet

du får selvsagt midlertidig litt mindre melk, men det er ikke så farlig.

hadde dysmatur og dermed veldig sulten baby - ammet fra 6-9 hver kveld noen mnd. Etter det tok pappaen over med flaske med enten pumpemelk eller mme. (tips - puss tenner osv før siste amming og stup i seng, så får du deg en litt lengre natt med sammehengende søvn!)

Ammer masse fremdeles 11,5 mnd.

Skrevet

Det de andre svarer her fungerte for dem, ikke sikkert at dette gjelder for deg og din produksjon. Hvor lenge har dere hatt det sånn? Er det økedøgn?

Skrevet

Glemte å si - lillegutt er 9 uker.

Jeg har forsøkt å amme veldig ofte, men synes ikke at melkemengden øker. Er det vanskelig kanskje når han spiser ofte på kvelden, men sjelden ellers? Eller klarer kroppen å regulere dette?

Skrevet

Ja, MME på kvelden vil absolutt påvirke melkemengden din. Å amme annenhver time på kvelden er ikke unormalt, det er det "vanligste" når barnet ditt er så lite. Alt handler om tilbud og etterspørsel. Hvis barnet ditt får MME vil etterspørselen gå ned, og dermed produksjonen din. Du kan jo tilby han litt oftere melk på formiddagen også, får å få opp produksjonen din.

Nattamminger er de som vanligvis øker produsksjonen din mest, og siden du har en baby som sover 7 timer (!! aner du hvor heldig du er ??:)

så må du amme litt oftere på dagen for å erstatte nattamming.

Du skriver ingenting om vektoppgang, og jeg har tatt utgangspunkt i at den er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...