tertilus Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Har et par bodyer som er vanskelige å holde rene ved kun håndvask. Noen som har erfaring med å vaske tøyet med Milo på ullvask?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Vell, ikke med milo. Men jeg vasket akkurat en ullfleece dress ifra nøstebarnet i maskinen, men da med nøstebarnet sit eget vaskemiddel. De mener at milo er for sterkt...(?) Men det gikk ihvertfall veldig bra. Vasket det på ullprogram 30 grader.
*søtesmå* Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har vasket en del tøy fra Nøstebarn i vaskemaskinen på ullprogram med deres eget vaskemiddel, men vil ikke gjøre det igjen. Jeg synes fasongen endres og tøyet vris:( Iallefall den erfaringen med ullfrottébuksene derfra. Ellers - eeeelsker Nøstebarn:)
Bægge dætern Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jeg vasker det i maskin med vaskemiddel for ubehandlet ull på det "snilleste" programmet. Klærne mister litt fasong og krymper mer enn ved håndvask, viktig å strekke de før tørking. Noen flekker går likevel aldri bort, feks fruktflekker og babybæsj. Mitt beste råd er å kjøpe klær med farger og store størrelser eller fortsette med håndvask, du vil sannsynligvis ikke få de noe særlig renere i maskin likevel. Det beste mot flekker på ull er jo å håndvaske plagget med det samme : )
Ranveig R Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Første nøstbarnbodyen lillejenta hadde vaska eg "ofte" på ullprogram 30* med nøstesåpe. Den krympa ikkje, men etter ein del (kanskje 8-10 gongar) såg eg at det kom masse (4-5-6?) små hull langs sømmane på undersida av ermene. Går ut ifrå at det er pga vasken. Dei bodyane vi har kjøpt i ettertid har eg utelukkande vaska for hand, ca 30*, nøstesåpe. Dei er heilt fine, både i fasong og "hullmessig". Eg har vaska ribbuksa og ribbgenseren på ullprogram eit par gongar og har ikkje merka nokon forskjell på dei. Kjem likevel til å fortsette å vaske for hand. Eg har for øvrig omvendt problem med f.eks. Janus ull, flekkane går ikkje av på ullprogram. Men dersom eg vaskar for hand kan eg konsentrere meg om flekkane og får lettare tøyet reint.
MintCondition Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Jeg vasker Nøstebarn-klær på 40 på ullprogram, med deres eget ullvaskemiddel. Ikke noe problem her ihvertfall Vasker ullribb-bukser, ullbodyer og mine egne ullgensere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå