Gjest Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Nå stortrives jeg som lærer, så har ingen planer om å skifte beite med det første (+ at jeg i så fall må ta mye spes.ped først), men synes også den jobben virker veldig spennende dersom jeg engang blir lei av læreryrket. Spørsmålet er vel bare hvordan stressfaktoren og lønnen er her? Noen som kan si noe om dette?
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Har jobba der.. HØY stressfaktor, pga kommuner skjærer ned på budsjettene, mindre saksbehandlere- og dermed flere saker per ansatt. Lønna varierer fra kommune til kommune. Noen er flinke til å lønne bra, andre vil gjerne spare på lønna. Men med hovedfag, samt noen års erfaring samt testkompetanse, vil nok endel bikke 400' i året. Nå aner ikke jeg hva du tjener i året nå, men som regel vil nok mange i PPT tjene mindre enn de lærerne de skal veilede i jobben sin.. Så om du ønsker en diskusjon omkring lønn, utdannelse og yrke- så skal jeg gjerne være med på den
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Ja, jeg ser det. Jeg kommer opp i ca 380 000 kr i mai i år, så det er jo ikke langt unna, da er jeg adjunkt med tillegg (5 år) og har 4 års ansiennitet. Stressfaktoren i læreryrket er jo også veldig høy, men det er jo og et veldig givende yrke. Uansett så blir det ikke nå :-) Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå