Gå til innhold

Dere som har bygget store hus, minst 2 etasjer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betalte dere for selve "huspakken", altså byggingen av selve huset, rørlegger, eletriker osv. Ikke tomt, byggestrøm, grunnarbeid osv, men bare selve huset med det som hører til. Og var dette med eller uten malerarbeidet?

Med store hus tenker jeg på hus på minst 250 kvadrat, gjerne over 300.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygde 260kvadrat.. Betalte vel 1,9 mill for huset, m/rørlegger osv.. Uten gulvlegging, maling osv for det gjorde vi selv..

Skrevet

Ok, takker for svar :-)

Vi skal bygge ca 350 kvadrat, litt over, og "må" klare det til under 3 millioner, helst endel mindre, men blir det mer sliter vi veldig. Tror dere vi kan få det til? Er ett enkelt karnapp og to ark, ellers ganske rett og enkle linjer, ikke noe dilldall. Blir 2 etasjer + loftsetasje.

Skrevet

tja, det er jo ganske stort da.. men kommer jo ann på mye.. er det ferdighus? spørs hvor mye dere skal gjøre selv, og hvilken standard dere velger på materialvalg... hvor mange lyspunkter og stikk-kontakter dere skal ha, antall bad og våtsoner osv.. Det er ikke umulig, men et såpass stort hus koster mye penger..

Skrevet

vi bygde 299 kvadrat stort hus+ garasje i tilknytning til huset. Kom på 4 mil.. Men vi kostet på litt ekstra på kjøkken, bad og gulv. Men dette er 6 år siden, så hadde nok blitt dyrere i dag. Tror dere kommer til å overskride beløpet gitt..

Skrevet

Det kan dere nok se langt etter.

Skrevet

Men vi har to fulle etg da. Kanskjed det er billigere å bygge? Og to terasser på hver side av huset i 2. etg.

Skrevet

Ja, jeg vet det. Blir 3 bad, 1 toalett og 1 vaskerom, 2 kjøkken (er med en utleiedel). Tipper vi vil trenge ca 200 el-punkter, minst. Vi vil gjøre minst mulig selv, annet at vi kan malelitt, legge litt gulv osv. Ikke alle rommene må være helt ferdig heller når vi flytter, men det meste.

HI

Skrevet

Da tviler jeg på at dere kommer under 3 mill... Bad og kjøkken koster mye penger.. Vi kom relativt billig fra det fordi vi gjorde veldig mye selv, la alle gulv, vegger, tak, listing, monterte kjøkken og badeinnredning, hadde kun elektriker og rørlegger pluss flislegger...

Skrevet

ska dere under 3 mil må dere gjøre det meste selv, ha linoleum på alle gulv, kjøpe brukte baderomsmøbler (gir bort noen mintgrønne på finn har jeg sett), og..... Nei, dere klarer det ikke under 3 mil. Ikke hvis dere vil ha et hus dere VIL bo i.

Skrevet

Hm... Vi får se hva vi ender på da, mulig vi kan gå litt over, men ikke så mye. Har bygget før og da kom vi i land veldig mye billigere enn alle rundt oss spådde og har fint kjøkken og fliser på badene, men tidene forandrer seg vel.

Takk for svar i hvertfall :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...