Gjest Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Himmel og hav, der står det at man skal samsove med barnet sitt til det blir 5 år: Noen som praktiserer dette her??? For meg er grunnprinsippet at både barn og voksne sover best i egen seng og jeg tror virkelig ikke at barna föler seg uelsket av den grunn! Når jeg var inne på den siden fölte jeg med virkelig som verdens verste mamma! Ikke samsover jeg med barna, ikke har jeg hatt dem i bäresjal og ikke har jeg ammet veldig lenge heller! Jeg får vel utrygge barn jeg da!
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Det er jo trist at du følte deg som verdens verste mamma, tror ikke du trenger det Jeg bare lurer, hvorfor tror du barn generelt synes det er best å sove i egen seng? De fleste barn jeg kjenner foretrekker foreldreenes nemlig. En ting er at foreldrene foretrekker å ha barna i egen seng
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Skrev ikke at barn synes det er best å sove i egen seng, men at barna (og foreldrene) SOVER best i egne senger! Og vi har heldigvis bare hatt barna i senga vår så lenge jeg nattammet etter det har vi lagt barna i egen seng. Når barna er syke får de selvsagt sove hos oss, men det ender alltid opp med at de legges inne hos seg selv fordi de ikke sover like godt hos oss. De er trygge i sine senger og sover som steiner fra de legges kl 19 til de våkner 12 timer senere!
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jammen så bra at sine barn sover godt på den måten som fungerer bra for dere som familie da Ikke føl deg som en dårlig mor fordi du leser om mennesker som velger annerledes. Jeg kjenner barn som sover best når de samsover, og barn som sover best alene. Så lenge barna er glade og trygge barn er vel det det viktigste.
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Er og har vært endel samsoving her ja :-) Minsta på nesten 2år får fortsatt komme opp i vår seng hvis hun våkner på natta, og det gjør jaggu storesøster på 3 1/2også, kaster ikke bort en halvtimes god søvn på å få henne til å sovne igjen i egen seng da, når hun sovner på 2min hvis hun får ligge i vår seng. :-) Synes det er koselig med de små varme kroppene, og når pappan er borte og det er bedre plass i senga så flytter gjerne jentene inn i senga vår, ( de ligger å sover der nå faktisk :-) Brukt bæreslynge og ergo også..og ammet alt fra 6mnd til 2år...hehe....men, ser ikke på meg selv som noe bedre uansett. Så ingen grunn til at du skal føle seg som noen dårligere mor. Det er mange måter å ordne seg og sin hverdag, familie og vise omsorg på :-) Ikke alt passer for alle :-) Sønnen min slutta vel av seg selv når han var 5-6år....sov ikke sammen med meg hver natt, men ofte, og det var greit inntil han selv bestemte seg for at han var stor gutt og skulle sove i egen seng alene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå