Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg er litt usikker her...Vi har valgt to faddere. søsteren til mannen min og mannen hennes. Det var også snakk om å velge noen fra "min side", men jeg vet liksom ikke. Broren min var fadder til sønnen min, men han har liksom ikke vist noen interesse. Har ikke mye kontakt med ham. Han har ikke ringt på bursdagen til sønnen min heller og aldri gitt noen bursdagsgave...han er rett og slett helt uengasjert. Derfor har jeg ikke lyst til at han ska være fadder denne gangen. Nå nærmer det seg dåp med storm skritt. Har lyst til å spørre ei god venninne av meg ( er kort varsel og forventer ikke at hun skal komme i dåpen ) men er redd hun skal føle at hun må si ja, ikke ha lyst osv....Holder det eventuelt med to faddere??
plass'n Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Det er tilstrekkelig med to faddere hvis begge er medlem av Den Norske Kirke og er tilstede dåpsdagen. Men det går jo fint an å be besteforeldre om å være faddere, mange gjør det. Og en venninne kan du gjerne spørre, du merker når du prater med henne om hun er glad for å bli spurt, og så kan dere bli enige ut fra det. Kan hun ikke være tilstede i kirken, vil hun likevel få en brosjyre fra kirken om at hun er skrevet inn som fadder
Mamma´n til lillemor Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Jeg skjønte ikke denne problemstillinga.... Hva er feil med "kun" to faddere? Ettersom noen fra din familie er fadder på et av barna dine, er det vel fint om noen fra mannen din sin familie er det for denne. Jeg og mine søsken har alle to faddere hver, og har i oppveksten forstått det som om det er vanlig. Det er vel ikke sånn at jo fler, jo bedre, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå