Gå til innhold

kan man se kjønn på UL i uke 12/13?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det står på info i uke 10 (når jeg logger inn) at man se kan forskjell på UL. noen som fikk vite kjønn så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 11+4 og da kunne man ikke se kjønn. Jordmor sa at det blir ren gjetning å se kjønnet før fosteret er ihverfall 15 uker... Jeg fikk vite kjønnet i uke 16... :)

Skrevet

Jeg var i uke 14 (13+4), og da kunne ikke gynekologen se kjønnet skikkelig i hvertfall, selv synes jeg å se en liten snopp, men siden legen mente han ikke så noe som helst mellom bena så var det vel bare innbilding.

Skrevet

Ei jeg kjenner var nylig på UL i uke 12, gravid med tvillinger, og fikk vite at det var jenter...

Jeg synes også det var veldig tidlig, og at kjønnene så like ut fram til uke 18/19, men....hun har vært på flere UL etter den tid, og de sier fortsatt det er jenter.

Skrevet

Dette er opp og ned, en skal fint kunne se kjønnet i uke 13 hvis babyen ligger riktig til, jordmoren er flink på det og ultralydapparatet er bra. Men som sagt mange faktorer må stemme, og noen vil ikke engang se etter det.

Jeg fikk selv vite at jeg ventet en jente i uke 13. På privat ultralyd og babyen lå med beina så det var lett å titte... Hun sa da at hun var 95 % sikker. Det skal også sies at de hadde det beste ultralydapparatet som finnes på markedet. Var der i uke 15 og uke 19 også og det er fortsatt ei lita jente i magen min ;)

Så de KAN se det men ofte vil de ikke fordi mye skal ligge til rette for at de klarer se det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...