Gå til innhold

Trenger hjelp ang bidrag!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

samboer og jeg skal ha hovedomsorgen for ett barn hver, og jeg har da snakket med nav som sier at han skal betale meg bidrag fordi han tjener mye mer...men om vi har hovedomsorgen begge to og har ungene 50/50, hva da? har jeg krav på det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan ikke ha hovedomsorg for begge barna, begge to. Da blir det delt omsorg.

 

Ved 50/50 har en ingen rett på de mange stønadene, som overgangsstønad, stønad til barnepass osv. Kun bidrag(evt), skatteklasse 2 annethvert år, og mulig en ekstra barnetrygd på deling.

 

Har dere derimot hovedomsorgen(mer enn 60%) for et barn hver, så har begge rett på alle stønader som enslig forsørger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...