den fabelaktige milly Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Ja, jeg vet... man skal ikke la unga sitte i sånn høy stol før de kan sitte selv, men mange gjør det kanskje likevel..? Klompen min (fem mnd) er nemlig så utrolig nysgjerrig på hva som befinner seg på matbordet, og han nekter å ligge på gulvet når vi spiser. Det ender dermed med at en av oss må ha han på fanget, og da klasker han løs på alt innen rekkevidde, noe som igjen fører til at vi må spise på skift. Det hadde vært så utrolig greit å kunne sette han i en egen stol ved bordet (vippestol aksepteres ikke av den lille bølla), type pakke han inn i et pledd sånn at han sitter støtt, til tross for at hans fem måneder gamle rygg ikke egentlig er sterk nok... Så, hva sier dere? Er det ok?
AmExx Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Hadde det vært fordi at poden skulle ha mat hadde jeg syntes det hadde vært greit. Men bare fordi han er nyskjerrig synes jeg ikke er grunn god nok.... Det er jo ikke helt ideelt! Men dere gjør jo hva dere vil da! Har dere ikke en lekegrind da? Den er jo så høy at han ser vel litt i allefall, plasser den ved der dere spiser og se om det er branok! Må bare tilføye at jeg har en KISSunge og er nok litt farget av fysioterapauten vår...
G08 J10 Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Vår var 4,5 mnd da han satt på gulvet og da satt vi han også i sittestol ved bordet. Ville ikke satt han i stol før ryggen var sterk nok til at han kunne sitte selv
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Vår fysioterapaut sa det var greit å sette de i stol ved bordet (evnt bygget rundt med puter) fra de var rundt 5 mnd. I korte perioder altså...når familien spiser mat, det var helt greit. Så vi gjorde det! Han er 1 år nå og ikke fått varige men. ;-)
KarinB Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 slapp av med det der ikke sitte greia. Sett han i stolen du! poenget er jo at de ikke skal sitte i timesvis i div stoler! litt kan de jo sitte! de må jo få sett litt. Og det er bare sundt å venne de til å være med i det sosiale rundt middagsbordet så tidlig som mulig!
den fabelaktige milly Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2009 Sånn, da var middagen unnagjort med mini godt støttet opp i stolen sin - stor suksess! I ti minutter satt han sammen med oss mens han suttet på en eplebit (null sutring!) stor gutt nå, hehe. Vi har ikke tenkt å la det bli en vane, altså, men åh så deilig, både for liten og stor, med en rolig middagsstund:)
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Ja det er viktig at de kan være med familien når de samles rundt bordet, når de er så store vil de ikke bare være på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå