Tingeling27 Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 hei.... ja i dag har jeg vært på ul grunnet tidligere MA... utifra det jeg har regnet ut så er jeg 6+1 i dag .... gynekologen fant ett fosteranlegg,og syns han så ett pulserende hjerte...men var usikker da fosteret bare er 2 mm....så da er det 2 alternativer...enten er jeg kortere på vei enn jeg tror eller det er på vei til å gå galt igjen....=( tok en hcg prøve og skal tilbake til ul om en uke.... uff...jeg er så utrolig trist ...er så redd det ikke går veien...denne uken kommer til å gå så utrolig sakte,...noen som har vært i lignende situasjon,men alikevel gått bra???
maizi Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Hei! Så trist å høre. Men det er store variasjoner skjønner jeg når jeg leser her inne. Er du sikker på menstermin? Jeg ble satt tilbake 2 uker på UL i uke 18 forrige svangerskap, dette til tross for at jeg VET hvilken dag jeg ble gravid og det stemte med mens termin men ikke med UL termin. Men hjertet slår så da har du et levende foster, håper det vokser og gror som det skal! Masse lykke til!
Tingeling27 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2009 ja han vi måtte håpe på at jeg bare var kortere på vei...snakk om noen dager mindre kanskje...at jeg er 5 uker og ikke 6 uker....det som er var at han var ikke sikker på om det var hjertet som slo eller om det var forstyrrelser i bildet...men han syns han så pulserende hjerte...derfor skal jeg tilbake om en uke for å være sikker...lengden på fosteret hadde ikke så mye og si akkurat nå tror jeg...leste på babyverden at det skal være mellom 1-3 mm i uke 5 og mitt var 2 mm....men jeg vet også når jeg hadde el siden jeg tok el tester.. og syns det er rart og bli tilbakestilt med ca en uke...jeg testet også positivt før ikm...5 dager før eller noe...og da kan det ikke stemme om jeg blir stilt tilbake med noen dager eller en uke?? så du ble stilt tilbake du også??til tross for at du visste nøyaktig når du ble gravid??
maizi Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Ja ble satt tilbake to uker, og da var mannen min på reise så var helt umulig kan du si:) Fikk forresten også beskjed om abort i uke 8, men ny ul i uke 9 viste sprell levende foster som i dag er 2 år:) Man kan ikke stole blindt på leger og ul så tidlig. Det er vanskelig å se alt skikkelig da. Hvordan føler du deg da? Ingen blødning eller vondt?
Tingeling27 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2009 ååååååååå nå satte du ett bittelite smil på smilebåndet mitt igjen:) jeg vet ikke helt hvordan jeg føler meg jeg etter jeg fikk den beskjeden...har vært uggen om morgenen de siste dagene, trøtt og uopplagt, brystvortene er ømme,men ikke noe mer utover det...men jeg var ikke dårlig i mitt svangerskap med datteren min heller...merket ikke noen symptomer i det hele tatt med henne....har ikke hatt noen blødninger og ingenting vondt... håper såå inderlig at alt er bra....veldig lenge og vente en hel uke når man går sånn i uvissheten...tok hcg prøve i dag da, og skal tilbake torsdag morgen for å ta en ny...
maizi Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Skjønner du er urolig, og at det er vanskelig å være positiv. Men din lille der inne fortjener at du har troen på han/hun. Mye er positivt: du har ikke blødning, ingen smerter, mer gravidsymptomer enn forrige svangerskap, i tillegg har legen mest sannsynlig sett et bankende hjerte. Tenk positivt til det motsatte er bevist!!! Hold meg oppdatert! Lykke til!
Tingeling27 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2009 det har du rett i:) tuusen takk for støtten, det varmet...skal prve så godt jeg kan og være positiv:) klem
VinterSol+2 Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 jeg har opplevd det, og det har gått bra:) så jeg krysser alt jeg har for deg akkurat nå! jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde abortert jeg, og skulle bare på en ul til før jeg måtte regne med utskrapning.. -og fikk se et bankende hjerte og et bittelite embryo som hadde vokst fint. Fikk beskjed om at jeg var kortere på vei, men når hun ble født, en uke før ny termin, så var hun nå tydeilgvis en overtidsbaby da, i følge jordmor.. noen små er bare bittesmå i starten, og litt senere ute med å få i gang hjertet og sånn.. i dag er hun 1,5 år. og min solstråle i livet! bare pass på at om baby lever, så få en ny undersøkelse der baby har vokst riktig i forhold til den ul'en du skal på nå snart! lykke til!
Tingeling27 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. mars 2009 tusen takk for svar, godt og se at noen har opplevd lignende og at det har gått bra... dersom jeg er i uke 6 er fosteret for lite,men om jeg er kortere (fremdeles i uke 5) så er det riktig tror jeg...men var bare usikker på om det var hjertet vi så som pulserte...ååååå skulle ønske jeg fikk komme igjen før helgen...blir veldig kjipt og sitte hele helgen og bare lure...helt til neste tirsdag.... hva mener du med vokst riktig i forhold til den ul jeg skal på??
VinterSol+2 Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 altså, i mitt forrige svangerskap, som gikk galt. så var jeg på en rekke ultralyder. hver gang ble terminen satt lengre frem i tid, og jeg fikk bare beskjed om at "du er nok ikke så langt på vei som du tror" Babyen min døde av næringssvikt i 2.trimester. du får jo en ultralyd nå, og som regel får du da tilbud om en oppfølgingsultralyd, -si ja takk til den, og se at babyen har vokst som den skal, så får du ro i sjelen! det er en grunn til at du må vente, selvom det er hardt, så er det fordi å komme til ny ultralyd for fort, ikke gir deg svar på noen flere spørsmål enn de du fikk nå sist. jeg vet det er hardt. prøv å bruke dagene positivt frem mot det!
Tingeling27 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2009 uff så trist:( vet ikke helt hva jeg skal si jeg... ja jeg har takket ja til ul igjen og det er om en uke..så da får vi se.... takk for at du tok deg tid og svare iallefall:)
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 3. mars 2009 #13 Skrevet 3. mars 2009 heisann! har opplevd å bli satt tilbake to ganger, en gang gikk det dårlig, neste gang gikk det bra. ble satt tilbake fra 8 uker til 6+4 da jeg mistet i desember. fikk se bankende hjerte, men spiren var mindre en den skulle, og jeg visste hvor langt jeg var på vei. mistet en uke etter den ultralyden. ble gravid igjen med en gang, og var på ul da jeg var 7+0(etter el) ble satt tilbake til 6+0. var ikke akkuratt ved godt mot, men da jeg var på ul igjen 10+0 (4 uker etter) var alt kjempe fint og jeg ble satt fram 4 dager igjen til 10+4.:)så ikke gi opp håpet helt ennå, det kan gå bra! de vokser litt i rykk og napp så tidlig i svangeskapet, og det enste man kan gjøre er dessverre å vente. du kan jo eventuelt få målt hcg hos lege for å se om du har fin stigning? håper uansett at du får se en liten spire med bankende hjerte på neste ul:)
anna mathea Skrevet 4. mars 2009 #14 Skrevet 4. mars 2009 Hei! Jeg kan fortelle deg at dette skjedde meg for tre uker siden. Ingenting å bekymre seg for. jeg hadde tidlig ul visste at jeg da skulle være 6 uker på vei. Mannen reiser mye i jobben, så jeg visste hvilken dato jeg hadde hatt sex, har eggløsningsmerter så jeg visste hvilken dag jeg hadde eggløsning. Men lille embryo var kun 2,4 mm, det skal sies at vi så hjerteslag, men på en så liten spire er det ikke så lett. To uker senere, ny ul og spiren hadde vokst til 16,8 mm og det stemte helt presis med hvor langt jeg mente jeg var på vei. Så da hadde knøttet vokst et jafs og tatt igjen det tapte:-) Så prøv å slå deg til ro med at dette mest sannsynlig går helt fint. Legen min var veldig positiv når dette skjedde meg, mens jeg var negativ. Han sa at dette så han lyst på og hadde troa. Så det varierer hvilke beskjeder man får i lik setting også!
Tingeling27 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 4. mars 2009 jeg har også opplevd dette tidligere som endte i MA, det er også derfor jeg ble så engstelig nå ...det som er så sprøtt er at den gang det gikk galt hadde jeg også termin i oktober, så blir sånn dårlig flash back dette her...så det blir liksom litt vanskelig og holde meg fast til det positive,men kan jo ikke annet enn og vente og se og håpe på det beste:) jeg tok en hcg prøve i går og skal tilbake på fredag og ta en ny, så får uansett ikke svar på noe før helgen...
Tingeling27 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 4. mars 2009 Anna Mathea: ååååå jeg håper så indelig at det kommer til å gå så bra som det har gjort med deg:) gynekologen sa også til meg at vi måtte prøve og være positive og håpe på det beste,men når jeg har opplevd akkurat dette tidligere som endre i MA, så er det ikke så lett...
Tingeling27 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #17 Skrevet 4. mars 2009 CaMeLiA ☆septemberspire☆ jeg svarte på innlegget ditt,men det kom visst lengere ned og ikke rett under, så ble litt rotete hehe... det står i slutten av tråden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå