Gå til innhold

EN eller ET appelsin?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en....

Skrevet

En appelsin. Du kan selvsagt si "et appelsin" også, men da blir jo betydningen en ganske annen.

Skrevet

EN! Går det an å si "det appelsinet"?

Skrevet

Jeg vet det er mange som sier et appelsin, og appelsinet. Derfor jeg spør:)

Skrevet

Hvor i all verden da?

 

(sier en som har bodd både her og der...)

Skrevet

Jeg sier "ei appelsin" - "appelsina", jeg:-)

Skrevet

Har hørt det i oslo. Når jeg leste lingvistikk så var det også livlige diskusjoner om akkurat dette.

Skrevet

Mange som sier det...?? Merkelig... Har da hørt 1000 forskjellige dialekter og varianter og har aldri hørt noen si et appelsin...?

Skrevet

En appelsin

 

Et appelsin betyr at du kommanderer noen til å ETE (spis) en apelsin, på min dialekt.

Skrevet

Jeg kom på spørsmålet da jeg leste tråden om " hva var det siste du spiste".

Skrevet

Det gjør jeg også. Ei appelsin.

Skrevet

Jeg sier en appelsin,men husker at min mor(hun var fra Lofoten) alltid sa et appelsin;)).

 

Mvh

Skrevet

Jeg sier en eller ei appelsin litt om hevrandre. Trønder sjø:) mamma sier et appelsin. Hun er fra Møre og Romsdal

Skrevet

 

Sier EI appelsin..er fra Møre og Romsdal.

Aldri noen sinne hørt noen si ET appelsin før (bortsett fra en innvandrer kanskje)

Skrevet

EI appelsin!

Skrevet

Ein appelsin. Er vestlending. Har hørt både en og ei appelsin, men aldri ET.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...