Gjest -<<- Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 En appelsin. Du kan selvsagt si "et appelsin" også, men da blir jo betydningen en ganske annen.
tante grusom master of law Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2009 Jeg vet det er mange som sier et appelsin, og appelsinet. Derfor jeg spør:)
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Hvor i all verden da? (sier en som har bodd både her og der...)
tante grusom master of law Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2009 Har hørt det i oslo. Når jeg leste lingvistikk så var det også livlige diskusjoner om akkurat dette.
Gulosten™ Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Mange som sier det...?? Merkelig... Har da hørt 1000 forskjellige dialekter og varianter og har aldri hørt noen si et appelsin...?
HTC Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 En appelsin Et appelsin betyr at du kommanderer noen til å ETE (spis) en apelsin, på min dialekt.
tante grusom master of law Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2009 Jeg kom på spørsmålet da jeg leste tråden om " hva var det siste du spiste".
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 3. mars 2009 #16 Skrevet 3. mars 2009 Jeg sier en appelsin,men husker at min mor(hun var fra Lofoten) alltid sa et appelsin;)). Mvh
TurboMaria Skrevet 3. mars 2009 #19 Skrevet 3. mars 2009 Jeg sier en eller ei appelsin litt om hevrandre. Trønder sjø mamma sier et appelsin. Hun er fra Møre og Romsdal
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 3. mars 2009 #20 Skrevet 3. mars 2009 Sier EI appelsin..er fra Møre og Romsdal. Aldri noen sinne hørt noen si ET appelsin før (bortsett fra en innvandrer kanskje)
Ranveig R Skrevet 3. mars 2009 #22 Skrevet 3. mars 2009 Ein appelsin. Er vestlending. Har hørt både en og ei appelsin, men aldri ET.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå