Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Vurderer å skaffe meg det nå for det blir bare værre og værre for meg å bevege meg... Vil helst gå så lite som mulig når jeg først skal noe sted... Det er bekkenløsning jeg sliter med... Er det hos legen jeg får det?
Mrs. Bouquet Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Det er ganske strenge regler på å få det og lang søketid, så hadde jeg vært deg hadde jeg ikke orket å prøvd en gang. Du må nok først til legen ja som sikkert skal gi deg dokumentasjon til å legge ved søknaden.
vildejenta Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Du søker til kommunen, og må legge ved legeerklæring.. Men det er lang saksbehandlingstid, men det varierer vel sikkert litt mellom kommunene..
nicknavn Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jeg fikk det ganske fort, var jordmor på HS som skrev bekreftelse, jeg sendte inn søknad med bilde. Det er bare å søke:-)
nicknavn Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 P.S når det er midlertidig parkeringsbevis du søker så går behandlingen fort.
Dronningen! Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Man får ikke Parkeringstillatelse hos legen... Og det kan du faktisk ikke bestemme selv:o) http://www.nhf.no/index.asp?id=35550
HTC Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Jeg søkte. 100% avhengig av krykker. Legen søkte for meg, men jeg fikk avslag. De godtok ikke dette som ett problem så lenge det var svangerskapsrelatert, var svaret jeg fikk fra Oslo kommune.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2009 Snøfilla: bor i Oslo selv... Så tåpelig! Jeg må jo til tider bruke krykker inne her hjemme! Så kommunen mener jeg skl holde meg inne til fødselen da.. Ikke sikkert jeg kommer meg til fysio engang siden jeg må parkere langs veien og jeg da kan risikere å måtte gå langt... *sukk* Prøver å søke, iallefall... Ser jo ei lenger oppe her som har fått...
Salat Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Jeg fikk pga bekkenløsning, tok like godt med meg søknadskjema til legen, han fylte ut og jeg postet det. 3 dager senere kom det i posten. Tidsbegrenset, slik at det gikk ut mnd etter termin. =) For meg var det helt avgjørende for at jeg fikk fullført skoleåret, alternativet ville jo vært å bli sykemeldt. Dette ble presisert i søknaden og da gikk det problemfritt.
HTC Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 Prøv! Legen skrev i søknaden at jeg ble 100% sykemeldt om jeg ikke fikk innvilget handicap - lapp til bilen, da det var helt uforsvarlig å la meg stå (ja, i den bussen jeg tok måtte jeg stå) i buss til jobb + at jeg ikke klarte å forflytte meg mange metere selv med krykker. Jeg fikk avslag. Jobbet allikevel fullt, da jeg ikke klarer tanken på å være sykemeldt, og har nok skadet bekkenet mitt for resten av mitt liv. (bekkenløsning ved fødsel i 04, avslag på handicap -lapp og bekkenløsning ved fødsel i 06, avslag på handicap - lapp). Jeg har gått ukentlig til fysio og kiropraktor for bekkenet mitt siden starten av graviditet i 2003..... nå er vi i 2009...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå