Gå til innhold

Hva kan ser på ultralyd i uke 7?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de se om noe er alvorlig galt? Vurderer å ta en privat UL. Har ikke blødd eller hatt vondt. Vil det være verdt 1000 kr? Er i tvil om jeg skal bruke penger på det. Men tenker at viss noe er galt, er det bedre å finne det ut nå, enn senere. Men hva om noe er galt? Aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Ikke lett å være førstegangs:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du vile neppe kunne se noe slikt på UL i uke 7. Jeg har vært rundt uke 6-8 et par ganger og alt vi har sett er en grå "klump", antydning til hva som er hode og hva som er kropp og sett at hjertet slår osv. Dersom du vil vite om noe er galt ville jeg ventet til uke 11-12, da ser de mye mer og kan også bl.a lete etter den berømte nakkefolden (for downs).

Skrevet

Ok takk:) Elendig formulering i overskriften. Beklager den. Får vente å se hvordan ting utvikler seg. Spennende dette her, værtfall når alt er nytt. Ser du har venter nummer fire. Må være litt godt å vite hva man går til, selv om alle svangerskap er ulike.

Skrevet

Akkurat det kan være like mye en "forbannelse" som en glede, hehe... Mine barn har vært alt annet enn enkle som babyer, spesielt nr 1 og 3 var ganske slitsomme, så dermed klarer jeg ikke helt å glede meg til babytiden liksom, men de er greie når de vokser litt til da :-)

Tiden som førstegangs er magisk synes jeg, ta vare på den, du får den aldri igjen :-) Ved senere svangerskap vil det antagelig være mer slitsomt og travelt med små barn fra før som krever deg uansett hvor kvalm man er, hvor trøtt man er eller hvor vondt man har, og det er ikke alltid like greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...