Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Føler meg ofte for syk til å gå på jobb. Er dette vanlig? Hvor mye godtar arbeidsgiver av sykedager?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Hei.. Jeg har hatt leddgikt siden jeg var 18 år, i dag er jeg 32..har vært av og på jobb siden den gang..noen dårlige perioder og noen gode.. Har nå vært 3 år på omskolering for å få et mer passende yrke, men det hjelper ikke mye med nytt yrke når det jeg egentlig trenger er fleksibel arbeidsgiver og fleksitid..driver nå å ser på muligheten til å drive for meg selv, da kan jeg jobbe mye når jeg har gode perioder, å mindre i de dagene jeg er dårlig.. Hvis ikke det går må jeg bli 50 el 100% ufør.. Ang spm ditt, det kommer helt ann på arbeidsgiveren, noen er forståelsesfulle mens andre driter i deg å tenker bare på firmaets beste.. Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har ikke leddgikt selv, men jeg jobber på en revmatologisk avd, og ser leddgiktspas hver dag.. Det er normalt å føle seg dårlig i perioder, enten pga mye smerter eller fordi man er generelt sliten. Hvis du nettopp har fått diagnosen, har du kanskje ikke optimal behandling ennå? Ofte tar det jo flere uker før effekten av medisiner er optimal. Når det gjelder sykedager o.l, så synes jeg du bør tenke på å være helt eller delvis sykemeldt når du er i en dårlig fase, slik at du får tid til å bli bedre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå