AE84 Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 heihei! noen som vet hvorfor man bør bytte madrass etter søsken? er det gasser som gjør d? holder der me å bytte bare overmadrassen?
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Har nettopp vært en laaang tråd om dette, der uenigheten råder.. Let etter denne og les selv :-) Kommer ikke til å kjøpe ny madrass, bare vaske trekket.
Elviraen Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Jeg tror det finnes gode argumenter både for og i mot, jeg er blandet selv jeg....men egentlig så har jeg litt troa på det med at de madrassene som er nye innholder store mengder gasse de også, fra stoffet de er laget av og pakking og oppbevaring og transport, vi kan jo tenke oss selv, da de fleste slike ting er produsert i andre land, gjerne kina japan osv......madrassene har vært pakket opp til flere år og noen av de har reist med både båt og fly....jeg tror ikke en madrass etter forigemann vil være skadelig, da den har vært i huset og er ferdig utluftet i forhold til de "pakke"gassene...de alle fleste jeg kjenner bruker madrasser til nyfødte som søsken har brukt før og jeg selv har fått madrassen til lillesøstra mi.....(d er 15 år mellom oss så hun er lita enda) Vi får baby i sommer, madrassen har ikke vært oppbevart på loft eller kjeller den har hatt normale forhold med romtemp, ikke utsatt for mygg eller råte osv.....vi lufter uansett madrasser i huset vårt ofte, og fryser ned dyner og madrasser noen ganger i året (har sett dokumentaren om midd på tv og er litt paranoid) Hvis madrassen har vært behandlet fint og oppbevart i rom temp, den lukter bra og du du har lufta den noen ganger og slik, tror jeg ikke den skal være værre en den du kjøper i butikken.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå