Kinemor85 Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg og samboer hadde gledet oss så fryktelig til ultralyd i dag. Endelig skulle vi få se lille nurk for andre gang og kanskje tilogmed se om det var en gutt eller jente. Men trur dere ikke at det hadde skjedd en feil med timene. Det ble med andre ord ikke no ultralyd på oss i dag. Fikk ny time om 14 dager! Jeg ble så skuffa så jeg begynte å gråte når jeg kom i bilen. Sjekker de ikke timeplanen iløpet av dagen. Kunne de ikke ringt? Skikkelig bomtur med en reisevei på nesten en time hver vei!
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Det er skikkelig dårlig gjort det. Hadde de villet er jeg sikker på at de kunne grreid å få det til i dag. Jeg hadde komet til å lekset opp for dem som den hissigproppen jeg er.... klem klem
Kinemor85 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2009 Ja,det syns jeg oxo. Helt greit at sånne ting kan skje. Men de kunne jo ha skviset meg inn eller noe iogmed at jeg var der og ja...rimelig oppgitt.. Jeg var veldig fristet til å lage et lite leven..men det hadde ikke forandret no:(
Juni prinsesse Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Utrolig dårlig gjort!! Merkelig at de kan ha såpass lite kontroll. Som hun andre sa, så hadde nok jeg også skreket til dem. Har faktisk før en gang skreket til hun ene på sykehuset at "det er lov å bruke det lille du har fått utdelt mellom ørene".. Men det hjelper jo ikke deg... Heldigvis at du fikk den ekstra ultralyden for noen uker siden. Og så må vi jo bare regne med at alt er i orden om 14 dager, og at du får enda finere bilder enn de du ville fått i dag... Og at det er enda større sjanse for at de kan se kjønn! Går det ellers bra med deg??
Kinemor85 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2009 Sånn bortsett fra det så går det veldig bra ja! Føler meg litt snytt for symptomer og bevegelser,men føler jeg ikke har rett å klage så veldig over det- går egentlig bare å venter på og kjenne ordentlig liv Hva med deg selv..?
Juni prinsesse Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Hvor langt er du kommet nå? Du skal da være veldig nær å kjenne liv nå?! Jeg har ei lita ei som danser rundt nede i magen min, og som holdt meg våken til klokka 01:15 i natt! Moro, men litt stress og. Har hatt enormt mye liv de siste dagene, så jeg vet at tulla har det bra ) Og nå er jeg forbi 25 uker og ser bare positivt på tiden fremover. Og neste helg reiser vi til syden!! Juuhuuu!! )
Kinemor85 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2009 Ah syden....det hørtes jo helt fantastisk ut! Magen har ikke blitt så veldig stor ennå,kanskje jeg får plass i kofferten din?? hihi:) Jeg er i uke 19 nå. Så bør vel begynne å kjenne ting og tang snart!
Juni prinsesse Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Du kan jo ikke være langt unna... Du kan ligge i koffertlokket!! ;o) Jeg kan nok ikke bære kofferten selv så jeg kommer ikke til å merke noe. Dessuten har jeg fått beskjed her hjemme om at jeg ikke får lov å pakke noe særlig klær, for han har bestemt at vi skal ha det VARMT hele uken, så det skal være god plass... ;o) Skal bli godt å komme vekk fra jobb og oppvask og hagen som snart må tas tak i!!
Kinemor85 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2009 Ja det blir helt sikkert veldig veldig godt! Alltid godt å komme seg litt unna Har ei vennine som ikke kjente ordentlig liv før uke 25,syns det hørtes litt sent ut. Men leser jo her inne at jeg ikke er alene. Men men,får ikke gjort så mye annet enn å vente! Blogger du forresten....?
Juni prinsesse Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Plutselig smeller det en dag. Jeg kjente det første lille dunket da vi gikk og la oss på nyttårsaften, så jeg syntes 2009 begynte veldig bra ) Har tipset et par andre også om at når det skjer, så legg dere mage mot mage, så kan han kjenne også. Det tar litt tid før det er lett å kjenne med hånden, dessuten har knerten en tendens til å legge seg helt rolig når det kommer noen for å kjenne. Mage mot mage kan man ligge en stund, uten at det trenger å skje noe... ;o) Nei jeg har liksom ikke kommet så langt... ( Begynte på en hjemmeside, men har ikke helt fått gang på den ennå. Håper å få litt mer energi nå når sola kommer, slik at jeg kan få tatt tak i blant annet slike ting. Har familie i Nord Norge som prøver å følge med, så noe må jeg faktisk gjøre snart... ;o)
Kinemor85 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2009 Ja jeg håper på det-syns liksom det er nok man har å bekymre seg for! Hvor langt var du på vei når du kjente ordentlig liv?
Kinemor85 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2009 Takk for tipset forresten,det skal testes ut;)
Juni prinsesse Skrevet 3. mars 2009 #13 Skrevet 3. mars 2009 Jeg husker ikke helt, for det kommer sånn litt etter litt. Nå er jeg 25 uker, og det er 8 uker siden nyttår, så aller første gang var i uke 17 ca. Men de siste 3-4 ukene har jeg hatt jevne gode spark spesielt i 11 tiden på formiddagen, og på kvelden når jeg går og legger meg. Jeg har liksom ikke helt noe å forholde det til hvor lenge det har holdt på, så jeg er ikke sikker, men ca uke 20-21. Før det var det bare ett og annet nå og da, nå er det hele tiden. Og spesielt etter at jeg har spist youghurt eller drukket kaffe... Du kan jo teste det og... ;o)
Kinemor85 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 3. mars 2009 Kaffe er utelukket. Det er helt sikkert:) Nei,får vel bare smøre meg med tålmodighet,det kommer nok snart. Egentlig funnet ut av BIM er alright på godt og vondt. Greit å kunne snakke med andre gravide,men oxo litt sårt når man "henger" litt etter eller ikke opplever det samme liksom. Høres sikkert litt små barnslig ut men Det er jo rimelig normalt å sammenligne seg med andre.
juli-jenta Skrevet 3. mars 2009 #15 Skrevet 3. mars 2009 Vær så snill og ikke kjeft på de som tar i mot pasienter da...det er aller minst sekretærens feil at det er blitt feil med timene, som regel så er det leger som bytter om på timer pga fravær og slike ting... Det er lite hyggelig å få kjeft:( Vi er nå bare vanlige folk med følelser som sitter bak skranken...og veldig lite kult når man er gravid i tillegg:)
Kinemor85 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 3. mars 2009 Nei,som sagt så holdt jeg det for meg selv. Greit det at det mest sannsynlig er legen sin feil eller sekretæren til legen eller what ever. Men,som regel så sjekker de timeplanen når de kommer på jobb,og da hadde de nok lagt merke til det. Men gjort er gjort,det nytter ikke sitte og sutre over det. Jeg holdt frustrasjonen for meg selv til jeg kom i bilen. Men det er lov å bli frustrert og forbannet. Det vil jeg tru er rimelig normalt
Juni prinsesse Skrevet 3. mars 2009 #17 Skrevet 3. mars 2009 Det er like frustrerende å vente 9 måneder på å komme inn til ortopeden, og når du endelig får timen får du høre at "du skulle vært hos han andre, for jeg kan ikke knær..." Da er det noen som ikke har lest henvisningen fra legen... Eller ha time på gyn.pol kl 13:00 og komme inn kl 17:15. Eller ha time hos gyn.pol kl 08:00 med beskjed om at det bare tar en time, og så er du ikke hjemme før kl 14:30, fordi noen glemte å ta blodprøve, dessuten "glemte" de at det ikke tok en time, men fire... Da går det dessverre utover den som er nærmest. Nå har jeg nok aldri møtt på deg, men et par av de jeg har møtt er dessverre også skremmende arrogante, og det er ikke det du har lyst til i møtet med helsevesenet...
Juni prinsesse Skrevet 3. mars 2009 #18 Skrevet 3. mars 2009 Jeg prøver å ignorere de trådene jeg vet jeg ikke har godt av å lese. Men jeg synes det er godt å kunne få vite at andre opplever det samme som meg av og til. Synes det er mye tryggere og koseligere her på 2 tri, enn på første. Ble litt stresset og lei meg over de som falt fra. Og så er det ganske mange gode tips å ta med seg, og litt oppmuntring når det trengs. Tror det blir "verre" på 3 tri, dette med at andre er kommet så mye lenger enn deg. Da begynner liksom den ene etter den andre å bli "ferdig", og jeg tror det kan bli ganske mange lange dager i den perioden. Men vi får aldri denne tiden tilbake, så vi får bare nyte hver dag som den er. Resten kommer tidsnok )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå