noche Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 -sykemeldte dere dere fra jobben? Har liksom bare lyst å legge meg ned til blødningene stopper men vet ikke om det egentlig har noe for seg -hadde dere sex som normalt? synes det blør mer av det (?) -trente dere som normalt? prøver å ikke sykeliggjøre meg helt, men disse blødningene gjør meg gal:(
Smilemamma Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Jeg hadde blødninger for noen dager siden. Dro til legen dagen etter (da hadde blødningene nesten stoppet opp)og ble undersøkt og hørte hjertelyd. (Ble også sendt på UL og ting så bra ut.) Legen sykmeldte meg en uke (sa han pleide å gjøre det v/blødninger) og sa jeg skulle ta det med ro hjemme - oppføre meg som jeg hadde influensa, ligge og slappe av, ikke ha sex, ikke løfte tungt og ikke "trykke" for mye v/toalettbesøk.
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har hatt småblødninger gjennom hele 1.trimester. Jeg var også plaget med blødninger i forrige svangerskap, men da først fra slutten av 2.trimester og gjennom 3.trimester. Da fikk jeg ikke lov til å jobbe noe av legen min, jeg fikk også beskjed om å ikke ha sex når jeg blødde og å ikke bade hverken i basseng, sjøen eller i badekar. Jeg fikk utrolig god oppfølging og var på mange ekstra ul for å få bekreftet at alt var bra med den lille i magen. Jeg har jobbet 50% nå (sykemeldt pga kvalme) og ikke fått noen beskjeder fra legen min om å la være å trene, avstå fra sex etc denne gangen. Jeg skal til legen igjen nå på torsdag så får vi se hva hun sier da. Jeg er mer avslappet i forhold til blødningene denne gangen, men kjenner likevel alltid et lite stikk av bekymring når det kommer blod på papiret når jeg er på do. Snakk med legen din om hvor mye det bekymrer deg. Kanskje kan du få en ekstra ul for at du skal slippe å bekymre deg slik?!?
Bøtteknott Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jeg hadde også en del blødninger i første trimester, to ganger skikkelig styrtblødninger med en ukes mellomrom og en litt langvarig "vanlig mensen". Jeg ble ikke sykemeldt noen av gangene, selvom jeg skulle ønske jeg ble det. Jeg fikk beskjed om ingen sex når jeg hadde den "langvarige blødningen", men bare til det hadde gitt seg. Jeg var på noen ekstra UL for å forsikre meg om at alt var i orden, og det kan jo du også gjøre. Bare snakk med legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå