*ei tulle+spire* Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Hvordan er kroppen etter fødselen? forestiller meg det verste, at magen blir "hengende" osv. vanskelig og "trene" seg opp til å bli som før?
Underveis --> Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Er førstegangs selv, så har ingen erfaring på området ennå, men magen blir nok ikke hengende som et tomt skinn. Er vel mer som en lett gravid mage :-) Ifølge fysioterapeuten min tar det 6-12 mnd å trene seg opp igjen etter fødsel.
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Det er veldig individuelt, men kan bare snakke for meg selv. Kroppen ble, etter en stund, omtrent som før, men litt slappere mage hadde jeg nok. Men så gjorde jeg ingenting annet enn å gå turer. Er naturlig slank. Stresset ikke med det med kroppen, det var på en måte noe annet som ble myyye viktigere ;-) Ikke bekymre deg for det, det går seg til.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Den store, pløsete "rett etter fødselen"- magen forsvant rimelig fort, et par uker etter fødselen ca. Snart 5 mnd siden fødselen nå, og kroppen er mer el mindre tilbake til normalen- BORTSETT fra magen da, hehe! På en eller annen mystisk måte har alt som heter magemuskler tilsynelatende forsvunnet (hvor hen??), så magen er litt slapp bolledeig enda, selv om kroppen ellers er slank og formen fin! Men så har jeg nettopp begynt å trene igjen nå da, så mulig at det bedrer seg om ikke så altfor lenge. Men ærlig talt; jeg bryr meg ikke, har fått litt nytt fokus i livet mitt som mamma til en herlig liten babyjente på snart 5 mnd, så jeg lar mage være mage og koser meg masse med livet som nybakt 1.gangsmamma;)
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 La på meg 22 kilo og var tilbake til før gravid vekta etter 5 uker. Alikevell har kroppen forandret seg, litt hengende og myk mage, litt hengepupper og strekkmerker har kommet for å bli. Men vet du hva? Alt dette betyr så lite, når du har babyen din i armene. Elsker kroppen min og har ingen mål om å bli akurat slik jeg var før jeg ble gravid. Livet kommer ikke til å bli det samme aldri mer og det er helt greit )
Kæmma og trultene Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 I starten henger magen såklart, men løse tunikaer er fine så føler man seg mer vel Vi gikk magne lange turer, og jeg var ganske godt på vei tilbake etter en måneds tid. Men jeg fikk matforgiftnng på ferie etter to måneder og gikk ned altfor mye (dårlig i to uker) så jeg kan vel egentlig ikke si hvordan jeg ville vært uten den runden... Heller litt pløsemage en stund enn matforgiftnign hehe
Eplejuice Fødeklar Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har dessvere fått skikkelig hengemage, ikke nok til få dekt oprasjon, men nok til at jeg ikke kan bruke inntilsittenes kjoler, bikini ol. Meeen er verdt det da, er ikke noe jeg tenker på til daglig, er når jeg skal pynte meg eller skal på stranden jeg har problemer med det. En oprasjon koster litt for mye til at jeg syns det er verdt pengene, Men de fleste blir jo ganske likt sitt gamle jeg da =D
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Jeg var 29 da jeg fikk nr 1. Har aldri likt å trene, og var normalt slank til meg å være: 1,68 m og 69 kg før graviditeten. Fikk store pupper, såklart. Og etter fødselen gikk jeg ned til normalvekt - 1 kg, på ca 1 år og 2 mnd. Ser ingenting på mageneller lår og baken, men har kanskje fått litt slappere pupper. Nå er jeg gravid m nr 2 og synes selv jeg er "normal" over baken og resten av kroppen. Kari Jaquesson (eller hvordan det skrives) sa at hun ville gi seg selv ett år på å komme i form igjen etter fødselen. DET hadde jeg i bakhodet, og det er målet denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå