Gå til innhold

når pakker dere fødebagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sikkert mange som har spurt om dette før, men umulig og søke opp gamle innlegg her.

Når pakker dere fødebaggen? Sportsdrikk er det skrevet på den lista fra babyverden; bruker dere å ha de i kjøleskap til dere drar til sykehuset, eller putter dere de bare i baggen så det er "klart"?

Er enda 5 uker til terminen min, vurderer og begynne å pakke snart.har en del smårier og kynnere, og mange sier jeg ikke kommer til å gå ut tida.

Hva med håndduk o.l? har de det på sykehuset? er førstegangs, så har ikke peiling på hvordan det er med ting og slikt på der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har begynt å pakke bag'en. Dvs at mesteparten er oppi. Litt klær til meg selv og babyen. Kamera som er ladet, ekstra linse og blits (har speilrefleks). Helsekortet og fødebrevet ligger også der. Har også med ammeinnlegg, lepomade og nippelkrem (Purelan). Er alltid kald på beina, så tatt med ullsokker ;-)

Ellers regner jeg med at jeg pakker litt toalettsaker (inkl litt sminke) når jeg er i gang. Håndklær og store bind har de på sykehuset, men tar med noen nattbind i tilfelle jeg synes de er bedre. Tror ikke jeg trenger så veldig mye mer. Er det noe som jeg desperat trenger på barsel, så kan mannen alltids hente det for meg. Skal jo bare være der et par dager (antakelig), og da trenger man faktisk ikke så mye. Ja, og ammeBH'er har jeg tatt med. 2 stk.

Er 37+6 i dag.

Skrevet

jeg har pakka min allt jeg:) jeg har att 33 dager til termin.. snart bare 4 uker igjen nå.. sports drikke å sånn tror jeg nok jeg venter litt med å kjøpe.. er første gangs jeg også.. så er ganske grønn på detta området:P

Skrevet

Ja, det lurer jeg og på...-)

Sportsdrikk har jeg kjøpt sånn XL1 i pulverform, så har jeg bare kaldt vann i den på sykehuset...hvis jeg får behov for det...

Ellers lurte jeg på om jeg skulle skrive en liste slik at gubben vet hva han skal pakke, om det skjer noe før jeg har fått pakket ferdig...

Sånn som helsekort,tannbørst og deodorant bruker jeg jo her hjemme så det kan jeg ikke pakke ned for tidlig...

Skrevet

Det kan vel være greit å ha noe godt å drikke til tiden hjemme, fød man drar på sykehuset, men de har jo faktsik fullt kjøkken på sykehus da, og kiosker, så jeg har ikke tenkt til å ta med meg noe drikke dit. Du blir jo servert det du vil ha gjennom hele fødselsforløpet.

Det er jo heller ikke slik at fødselen PLUTSELIG starter (for de fleste i alle fall) slik at man er fullstendig ute av stand til å pakke ferdig bagen.

Skrevet

Pakket det meste i dag. 10 dager til termin. Tror ikke det er noen fasit på dette, jeg. Man må nesten bare pakke når man føler det er på tide. For min del har jeg ikke hatt noe særlig kynnere eller nedpress før i det siste og har hele tiden følt at fødsel er langt unna.

Håndklær har de på sykehuset, men de er ikke særlig store. Så hvis du er avhengig av skikkelige badehåndklær kan det være lurt å ta med.

Forøvrig har jeg ikke lagt helsekortet i bagen. Har det i veska i tilfelle noe skulle skje når jeg er ute. Tar jo med meg håndveska på føden også.

Skrevet

Jeg gleder meg til å pakke den, da er man liksom et skritt nærmere :) Samboeren min sa faktisk igår at han ville begynne å pakke den snart, så kunne vi kjøpe inn en ekstra tannbørste o.l. å ha klar i baggen... hehe.. har ikke termin før om 2mnd da ;)

Skrevet

Jeg gleder meg til å pakke den, da er man liksom et skritt nærmere :) Samboeren min sa faktisk igår at han ville begynne å pakke den snart, så kunne vi kjøpe inn en ekstra tannbørste o.l. å ha klar i baggen... hehe.. har ikke termin før om 2mnd da ;)

Skrevet

Jeg har fem uker igjen og har såvidt begynnt å pakke. Det til babyen er klart. Har ellers pakket en del til meg, men toalettsaker og slikt gjenstår. Har laget en liste som jeg skal gå i gjennom med mannen min slik at han kan gjøre det hvis jeg ikke orker når riene starter. Har kjøpt inn næringsdrikke fra apoteket (fullernæring.) Kan være greit å ha dersom du ikke orker å spise. Men hver og en av oss er jo forskjellige i forhold til hvordan matlysten påvirkes. Jeg mister fort matlysten og da blir jeg utrolig slapp. Hva sykehuset tilbyr av mat varierer. Vi ahr fått beskjed om at sykehuset har begrenset utvalg slik at det kan være lurt å ta med ting selv hvis det er noe man særlig vet man vil ha, frukt f.eks. Dessuten er de ganske strenge på at de ikke har mat til mannen. Rekker vi det smører nok han med matpakke eller vi stopper på en butikk. Jeg vil ikke at han skal stå i kantina på sykehuset når jeg føder, så vi tar med. Er jo slikt som sjelden skjer, men man hører jo om slike historier og det er så kjedelig hvis vi skulle være det unntaket som bekrefter regelen.

Jeg har pakket ut i fra hva jeg leser folk skriver her inne og tilpasset mine behov og det de har sagt på sykehuset. Har med kun en amme-bh, men et par amme-trøyer og en amme-nattkjole. Har ellers med en dongeribukse som jeg svært optimistisk håper å få på meg. (Kanskje det blir den som utløser en eventuell fødselsdepresjon ;o) Har også lagt klar en kjole som er grei hvis magen ikke går inn i buksa. Den har også grei amme-åpning. Joggedress og slikt får jeg legge nedi siden. foreløpig er den hyppig i bruk. Hvis jeg rekker det hr jeg tenkt å lage en cd med rolige sanger som jeg kan spille på fødestua for å få slappe av. Men foreløpig skjønner jeg ikke helt når jeg skal få tid.

Gjest leelu25 *høygravid*
Skrevet

Jeg har 24 dager igjen til innleggelse og 27 dager igjen til snuppa kommer på termin senest, så har begynt å pakke så smått ja :)

Skrevet

Treg som jeg er har jeg pakket først når jeg kjenner det er i gang..

Det har jeg gjort to ganger, og gjør det sikkert denne gangen også :-) Som regel er det tid nok...

Skrevet

Jeg har så smått begynt å pakke baggen min. Har fått indikasjoner på at småen kommer før termin. Er 35 uker i dag. Har ikke fått så mye nedi enda, men har i tankene hva jeg skal ha med meg.

Om jeg skal ha sportsdrikk med meg vet jeg ikke, er ikke så glad i det etter å ha drukket meg mett på det som håndballspiller... Dessuten så er det en automat som selger diverse å drikke på føden.Jeg er førstegangs så jeg kommer garantert til å ta med meg ting jeg ikke trenger og glemme ting jeg trenger hehe

Skrevet

Jeg tror jeg skal pakke den snarest...sist fødte jeg i uke 34 og jeg rakk aldri pakke ferdig.

Jeg ble innlagt på sykehus på søndag pga blødninger og rakk heller aldri å ta med meg noe fordi jeg ville komme meg på sykehuset fortest mulig.

Men jeg vet nå etter å ha vært der i en natt uten baby hva jeg bør ta med til meg selv iaf.

Skrevet

Jeg kommer til å pakke min snart, er nå 30 uker. Men det blir bare med klær som jeg vil ha på føden, amme bh ol. Jeg står i fare for å bli satt i gang før tiden denne gangen, å hvis jeg får den tlf, så vil jeg ha baggen klar, orker ikke å måtte styre med det da.

Sportsdrikk kommer jeg bare til å ha stående i kjøleskapet. (drakk ikk en eneste slurk sist fødsel, men tar med denne gangen også uansett)

Håndduk, bind osv har de på sykehuset. (selvom mange syns ikke de sykehusbindene er noe gode da, men jeg syns de var bedre de første dagene etter fødselen enn always, siden de er litt tykkere og "mykere", smaken er som baken )

Skrevet

jeg er bare i 32. uke, og har ingen følelse av å skulle føde snart, så tja, pakker ikke på en stund ennå, men har jo noen tanker om hva jeg skal ha med meg.

Likte bla ikke de nattkjolene på sykehuset, veldig korte og store som telt, og helt utslitt og formløse. Fikk ikke bruke eget tøy under fødsel sist, men om natten er det deilig med eget synes jeg. Ellers går det i toalettsaker, fotoutstyr, bukse og en bukse til hjemreise. 2-3 ammetopper er også kjekt, i tilfelle en søler på seg, eller lekker.

Sist hadde jeg med en halv liter brus til hver av oss, og et par pakker kjeks, og frukt. Blir nok det samme denne gangen. Tok ikke noe av det under fødsel, drakk kun litt vann som ble tilbudt under fødsel, men greit ha på etterpå. Fødte sent, så var ikke noe "servering" for å si det slik. Husker jeg la meg rimelig sulten.

Hadde forresten smurt baguett til meg og sambo på morgenen, så det tok jeg med, og vi spiste det før jeg ble satt i gang, da det ble en del venting på ledig fødestue.

Skrevet

Jeg undersøkte tidlig hva den burde inneholde, og skulle ha den klar i allefall 1,5 mnd før termin. Barnefaren bynne å mase allerede og nå er det bare 2 uker igjen.. Tia går så fort.. men skal pakke den slik at den er klar iløpet av uken...

Skrevet

har ikke begynt enda,men har kjøpt inn endel av d jg skal ha med ;) er 33+4 men er fare for prematur fødsel.

og siste fødsl tok 2 t,og hadde ikke rekt å få pakka noe,siden vi har litt kjørevei ;) så vil heller være litt forbredt... men ellers så er d jo ikke no problem til å få fedrene til å hente hvis man ikke har altfor lang vei,ihvertfall d man skal ha etter fødselen... har født både i uke 36 og uke 40..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...