Gå til innhold

Sukk... Blodtrykket...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd?... Blir så deppa og frustrert...

akkurat vært hos jordmor på kontroll, venter min tredje, og både i de to andre og i dette sv.skapet er alt egentlig helt bra... Ingen ting som tyder på noe komplikasjooner av no slag.

Men... plages m stress blodtrykk, øker m engang jeg ska måle det, klarer ikke å slappe av. Begynner jo å grue meg allerede et par dager før kontroll, tenk om det har økt osv.

Idag var jeg hos en ny jm i tillegg, vet ik om det har noe å si, men hun målte og målte, og det gikk jo ikke akkurat ned, så må inn igjen i morgen å måle på nytt. Blir bare så lei meg, tror og vet liksom at det er kun psykisk, men klarer bare ikke å la vær å engste meg.

Urinen er helt fin, ikke hevelser og i kjempe form, så er ingen ting som tilsir noe annet...

Noen som har det likens eller noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kunne kjøpt en blodtrykksmåler på apoteket eller noe sånn? Så kunne du målt blodtrykket ditt selv hjemme?

Skrevet

Dette er som om jeg skulle ha skrevet det selv:)

Er akkurat slik som deg. Blir kjempe stressa når jeg skal måle.Tenker på det mange dager i forveien og natten før sover jeg dårlig. Har hatt noen høye målinger,men vært bra de to siste gangene,noe jeg synes er rart da jeg blir så redd at hjertet dunker som bare det. Hos meg fungerer det ikke med måling hjemme,blir like redd og da synes jeg at det er lettere å ha legen tilgjengelig dersom jeg får høye tall.

Jeg vet også at det er mye selvforskyldt at blodtrykket blir høyt,men klarer heller ikke å slutte å engste meg for det.

Som du ser ingen gode råd og gi men vil bare si at det er flere som har det slik.

Lykke til.

Skrevet

Huff ja... synd å si det, men er jo en trøst å høre at vi er flere:)

Håper bare jeg klarer å slappe av imorgen...

Sir jo til meg selv at det er bare tull å holde på slik, men...

vet ikke om hjemme måling har villet hjulpet, kanskje jeg har blitt vant å måle da, ellers ¨så blir jeg vel skikkelig hypokonder..he,he huff ma no nesten bare le..

Skrevet

Sånn da har jeg vært inne på bt-sjekk...

Gikk sånn passe, fikk undertrykk ned i 75 tilslutt... helt greit det, men bør vel være lavere... må vel belage meg på å forts å måle det ca en gang i uka framover... kanskje man da blir vant tilslutt og ikke stresser....

Sånn passe humør akkurat nå, men,men:)

Ha en fin dag ,jenter!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...