Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe fengende tittel..hmmm

Hvem husker ikke tillab:) Også har jeg lurt litt på Eliasmams jeg. Noen som har sett eller hørt fra henne?

Lurer på hvor mange av oss det er her. Kan jo være en del på 2 tri og.

Ang jentene mine..

svanine chatter jeg med på gmail i dette øyeblikk faktisk. Skal i bryllupet hennes i mai:) Har to nydelige gutter, Edvin og Adrian. Så jeg har fulgt twingraviditet, og oppvekst på nært hold.

cat var første som visste jeg var gravid nå. (ja sist og) Hun jeg snakket med på vei til ahus da jeg mistet..og hun jeg snakket med litt etterpå da jeg hadde to..hehe. Var innom for par dager siden og lånte noe mammaklær.

Ellers skal Tiny (tinyweenie) føde nå straks, hun og Tiril (som går i samma avd. som Edvard som er min og de har vokst opp SÅ tett) var innom på middag på lørsdag.

1D om hun huskes, så bor hun fortsatt i th og skal ikke ha flere barn. Snakket med a på tlf for par dager siden.

simbamamma skal også gifte seg om ikke så lenge. Foreløpig ikke flere barn der.

Herkules (hun må vel folk huske) fikk ei jente i november. Skal dit på besøk en gjeng av oss denne uka. Mye kontakt og skal vel på tur til hytta dems i sommer:)

Kom på par til til gjengen, men det var etter fødsel.

Så forrige runde skaffet meg faktisk noen av de nærmeste og beste vennene jeg har og har hatt. Blir nok ikke samme denne gangen for sist kom de så tett og vi var myyye sammen. Pluss at ingen andre hadde små hjemme fra før.

Men sleng dere på da. Hvem er her nå og hva har skjedd siden sist og sånn? Gidder vi si hvor gamle vi er? Funker kanskje like bra uten:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan godt starte med alder, har 0 problemer med det, kan ikke heeelt noe for når jeg ble født: 1982 ergo jeg er 26 og blir 27 til sommeren ! (kom via ks om noen lurer på det haha). Barnefar er 23 år, og var ung da han ble pappa.

Jeg fikk 300806 datteren min sammen med eksen min, vi var sammen siden vi var 17 år og vokste rett og slett fra hverandre. Bedre far finner du ikke. Like bra ? Muligens, men ikke bedre :) Dette sier jeg for å forklare hvor godt forhold vi faktisk enda har, snakkes flere ganger pr dag og alt er som før, bare vi deler ikke seng mer hehe.

Vesla kom til verden via keisersnitt da jeg slet med ekstrem fødselsangst. Noe jeg forøvrig har fått hjelp for og har bestemt meg for å føde vaginalt denne gang. Stolt over keisersnittet mitt og jeg vet at jeg hadde mer enn god nok grunn til å ta det, så det står jeg for. Jeg har gått i terapi hos jordmødre i hele første svangerskap noe som ikke hjalp, men i ettertid har det hjulpet. Og denne gangen er jeg åpen for vaginal fødsel.

Vel, barnefar og jeg gikk fra hverandre da snuppa var 4 mnd. Tiden gikk, men fort møtte jeg han jeg er sammen med i dag. 33 år gammel mann som jeg virkelig har det godt med. Han har fridd og vi er forlovet. Venter nå vårt første barn sammen.

Som noen av dere vet så har jeg slitt i det første svangerskapet. Fødselsangst, ekstrem svangerskapssyke, bekkenløsning og ryggsmerter bestod det av. Jeg var sykemeldt i 9 mnd.

Denne gangen har jeg slitt på en annen måte. Fant ut at jeg var gravid og testet positivt hjemme. Gikk så til lege hvor de fikk negativ test. Derfor valgte legen å måle hcg'et mitt. Som var på lave 22. Jeg fikk beskjed om at jeg med 95% sikkerhet hadde mistet barnet mitt i en MA og ble helt ødelagt. Vel jeg ringte Ahus da jeg var så frustrert og ikke følte jeg fikk noe hjelp av fastlegen. Ahus tok en ultralyd, og så tykke slimhinner, men kunne ikke si noe på dette stadiet. Siden ble det tatt hcg blodprøver etter hver 3 dag. Hcg'et sted bra. 2 ultralyd så vi kun tykkere slimhinner enn forrige gang og en liten fostersekk. 3 ultralyd fant de en plommesekk med et foster med et bankende hjerte. 4 ultralyd som var forrige fredag, banket hjertet kraftigere og alt så flott ut.

Så nå lever jeg fortsatt i nervøsitet med tanke på at jeg har hatt en tøff start. Redd for at det fortsatt skal ende i SA eller MA, men holder motet oppe. Om mamma (jeg) ikke tror på min lille, hvem skal ellers tro på h*n ? :)

Jeg holder til i Nittedal, har allerede fått fødeplass på Ahus, tok keisersnittet mitt på Ullevål sist. Bor nå et annet sted og har derfor forandret fødested.

Ellers så får jeg komme inn på ultralyd om jeg måtte ønske det. Jeg sliter med kvalme, har i dag spydd 5 ganger og slitt med kvalme, men er bedre nå. Er sykemeldt ut denne uken. Jobber i NAV, et sted man ikke ønsker å være gravid og kvalm om dagen, så jeg har vært hjemme, håper jeg klarer å gå på jobb fom. mandag !! Dårlig samvittighet allerede for å ha vært borte !

Veldig koselig med denne tråden, gleder meg til å se flere innslag :)

Utrolig at du har kontakt med SÅ mange Molait !

Skrevet

Jeg er her igjen:) Var ikke den som skrev mest sist jeg var her, men leste masse:) Fikk en gutt i desember 07 ( hadde 2 sa først)

Nå er jeg i uke 8 med foreløpig termin 21 oktober:)

Ble gravid rett etter MA med utskraping 11 januar, rakk ikke få tilbake mensen engang, hehe. Så nå håper vi det går bedre denne gangen:)

Hadde forøvrig en sa sommer 08 også. så hvis alle gode ting er 3 så skal det gå bra denne gangen:)

Skrevet

PS: Termin 18 oktober, 7+3 på vei i dag

Skrevet

joda alder hadde ikke med det å gjøre. Bare husker før. Chattet lenge med mange også fik man vite hvor amle dem var også var det liksom så rart:) Vet ikke jeg..jeg sier jo det som faller meg in uansett, men ja...er jo forskjell på ei på 20 og på 45 liksom.

Nuvel. Jeg er nå snart 29. Så er av typen 80mod. Har en gutt på nettopp fylt 11 år og a en på 2,5. Samme far på begge. Samme far på alle 4. Har hatt litt av og på vi og, men kommer oss nå liksom ikke helt fra heller.

Denne siste var sånn ikke helt planlagt. Ikke uplanlagt heller. Mer at skal det være fler barn så får det komme nå og man kan jo ta seg et par ligg og blir det noe så bir det noe og om ikke ja så har mandet man har. Så at det kommer TO var vaffal ikke helt i tankene. Også synes vi begge det er greit å ha alle barna med samme mor og far. (og nei jeg dømmer ikke de som ikke har det..sukk må huske man er på bim nå-stedet for de som drar ifiller setningen, dømmer og er bedre enn alle andre-haha)

Ellers holder jeg fortsatt til i Fetsund. Er 10+6 med da termin 25/9.

Har jo booka ul på fredag. privat. Før blødninger og dette. Var jo på ul forrige torsdag.Vet ikke helt om jeg skal benytte den. Får jo mange ul og jeg nå. Tenkte bestille rundt uke 12 både for å måle fold og sjekke at alt var greit. (hatt ma i uke 13 før)

Og jeg synes det er grusomt egentlig at ikke Norge har tidligere ul. Har de i mange andre land. I uke 18 må man gjerne føde ut barnet. Og skulle det vise seg at barnet mangler hjerne eller noe som er uforenlig med liv så fatter jeg ikke hvorfor man ikke da sjekker slikt før. Blir jo mye mindre fysisk påkjenning for mor og ikke minst psykisk for alle, da 18 uker er lenge! Alltid ille å miste, men vil tro det er værre å være langt på vei.

Joo, men vet altså ikke om jeg skal bruke eller ikke. Far var ikke med sist, så han kan jo få vært med nå. hmmm På annen side så kunne det jo vært greit å sjekke iom at jeg har blødd så mye, men alt var lukkt og fint sist, så er vel bare rester av hva som da skulle ut.

Litt kjedelig å bet så mye for det og liksom. Men er jo gøy med ul og:)

Ja kontakt med mange. "Tråden" ble nå liksom værende. Den døde aldri helt ut. Lever fortsatt på småtroll2-3 :) Vi er i bursdagene til hverandre og drar på ferier sammen og sånn. Noen har jeg mest nettkontakt med, da avstander gjør det lettere. Ikke at det er så pokkers langt fra meg til byn da men..

Skrevet

Jeg ble ikke fornærmet hehe, sier seg nesten selv at alle føler det er best at barna har samme mor og far, er ikke noe man går inn for å ødelegge sånn egentlig. Ting skjer, hadde så klart ikke planlagt det, vel vel !

Helt enig med deg angående ultralyd, man burde hatt to ordinære. Man burde dessuten hatt muligheten til å ta ultralyd i det offentlige og heller omså betale for en vanlig legetime. Koster som du sier uhyre mye å ta ultralyd privat. Det er jo helt sykt egentlig...

Vel, man burde jo faktisk få vite hva som skjer med barnet sitt dersom man ønsker det !

Jeg er veldig spent da, må innrømme det. Jeg er nervøs og grenser seg til redd, for å miste den lille. Jeg er jo bare i åttende uke så mye kan skje. Var ikke redd med nr 1, husker ikke at jeg en gang ofret en tanke på å være redd, så det er definitivt annerledes denne gangen. Kunne ønske jeg visste mindre. Vel, man må ta det man har, og jeg har kvalme i store mengder, spyr og koser meg. Ømme pupper vet ikke kroppen min helt hva betyr, hadde det ikke sist heller så det er vel greit. Førte svangerskapsdagbok på nr 1, og der står det at jeg i denne uken fikk småkviser langs hårfestet på hodet, noe jeg har fått nå også, ligger omtrent under håret. Så ting skjer i allefall som sist. Jeg spydde og var dårligere sist, men det lovpriser jeg meg bare for. Jeg er mer enn dårlig nok for å si det mildt...

Tja hva skal man si ! Byen er ikke så langt herfra heller, men man drar ikke dit som nr 1 nei, mange andre fine sentre rundt om :P hehe !

Skrevet

Nei vet du..deg dreit jeg litt i. Tror jeg har såpass koll på deg at ja...des. skulle du ta deg nær av ting jeg slenger tur meg så synd for deg liksom;) Nei var ment til alle andre som viser seg å lese og ikke skrive før de skal kritisere og gjerne forsvare andre som kanskje ikke trengs eller ønskes å forsvare.

haha husker Prisessemari (nå Sessa) la ut moro innlegg om div. ting hun hadde klart å gjør i løpet av en dag som liksom grenset til dårlig mor. Jeg lekset litt opp for henne og mente dette var unsvarlig og blabla og folk tok heeeelt av på meg! Hallo liksom...hun var på lunch hos meg forrige uke..ro dere ned.

Sluppet spy men sliiiten altså! Pupper som gjør at jeg nå må forsiktig dandere dem for å få lagt meg ned (og nei de er ikke store) og våg å se på dem for mer skal ikke til før det gjør vondt. Vitsen a?! SÅ ømme liksom. Hadde litt det med første men ikke andre. Ikke kvalm med første litt med andre. Ikke bl med første, ganske bra med andre. Masse leggkramper med første ikke det med andre.

Så greit og gøy å se i dagboka si, men jeg tror ikke du skal legge så mye i det:) Og begge mine var gutter men veldig forskjellig sv.skap forde.

Er så glad jeg ikke er kvalm jeg. Det er jo bare det værste man kan være!

Sykemeldt nå pga. blødninger. Ut uka. Regner med alt er bra. Blir jo "tvangs"sm fra uke 24-26. Huff så leit å gå sm hele sommeren:D (fra medio juni ca)

Skrevet

good good !

Nei jeg husker ikke akkurat det innlegget, men så du den svære diskusjonen om ma og sa her inne ? En flott gjeng mente at man burde "verne" de som lever på rosa skyer her inne og ikke få lov til å skrive om ma og sa her inne. Nå har jeg aldri opplevd ma eller sa, men de som opplever det får værsågo lov til å skrive om det, skulle bare mangle. Slikt kan gjøre meg "lettere opprørt" :P

Vel leggkramper hallo, jeg tror jeg hadde alt i det siste svangerskapet mitt, virkelig.

Nei altså, det med dagboka synes jeg bare er litt moro, for det viser seg faktisk at mye skjer likt i de forskjellige ukene. Jeg er jo overbevist om at jeg får jente denne gangen også, er en feeling jeg har.

Ønsker meg gutt, det innrømmer jeg, men allermest et friskt barn så klart. Hadde vært stas med begge deler, that's all !

Ja det må være boooring å være sm om sommeren...husker hvordan det var :P men for all del, jeg hadde det ikke så ALT for koselig, levende hval om sommeren = meg. Huff...varmt var det også, husker dere rekordsommeren 2006 ? Ja da gikk jeg høygravid og mange av dere andre også. Slet med å puste puuuh !

Skrevet

Vel...etter en tur på stranden fikk jeg tilnavnet Keiko av min bror og hans kone. Like moro hver gang de ropte Hjeeelp strandet hval!! Å så festlig. Og vi var unskyldt for å bli så feite for man kunne ikke røre seg og måtte spise is heeele tiden! Guuh så varmt det var!! Og jeg som jobba til 3 uker før fødsel og greier.

Vet du...her inne er det lov å si at man ønsker seg et kjønn eller et annet eller om man mister eller hva man vil. Tenner du på sko kan du få dele det også. Djizez la folk få lov til å ville og ønske og like hva dem vil. Og skriv gjerne her for da kan jeg more meg over hvor teite dere andre er som vil så mye rart:D

Denne tråd er herved erklært fri for fordommer, dømming av andre og fri tale så lenge man ikke med viten og vilje sårer andre.

Vel. Jeg ville ha EN jente jeg da. Har jo to gutter. Seff vil jeg ha jente! Og seff vil jeg ha friskt barn. Og ja jeg vil heller ha frisk gutt enn multifunksjonshemma jente. Jeg kan også si det at skulle det på ul vise seg sterke funksjonshemminger så tar jeg faktisk abort. Både for min egen del, for barnets del og for de barna jeg alt har sin del. Det må folk gjerne velge anderledes, men butt ut av trynet mitt om at JEG velger feil for MEG.

Ellers tenner jeg ikke på sko...om det skulle bli noen sak av det.

Hadde veeeldig jentefeeling på begynnelsen. Nå med to vet jeg ikke. Men tenkt det...to jevngamle jenter eller to jevngamle gutter...mulig jeg går for gutta da altså. Har nesten alltid rett på feeling (vaffal meg selv) og til og med kinesiske kartet sier jente. Av 7 på "tråden" tippet jeg rett på 7 av 8 barn. Da jeg tippet tvillinger på svanine..og to gutter..og toegget...ja da ble jeg skremt av meg selv. Oddsa for det a?!

Synes 1 tri skal være et sted man kan bli kjent, spørre om ting, lære ting og man må da kunne si hade til folk og! Meeen husker sist. i 06. Dji. Hele 1tri var "jeg blør" "mister jeg" og det er greit det, men det var liksom KUN det. Ike så mye av de som faktisk mistet, men hadde man ikke tenkt tanken kunne man jo bli nervevrak av par dager på 1tri.

Blør du så dra til legen. Kommer det klumper er det mest sans gått galt, spes om du har sterke smerter i tillegg. MA er værre å oppdage, men det er uansett ikke noe man får gjort fra eller til. Er man så bekymret at det går ut over hverdagen, ja så dra til legen da. Betal for ul.

Hatt begge deler jeg, så ja tør utale meg så krasst:) Kan faktisk innrømme at jeg i min undom og har hatt en pa. Så nå har jeg i grunn prøvd det meste tror jeg:)

Jeg tenkte faktisk ikke lesbisk jeg heller, men ser jo at det kan tenkes. Tror ikke jeg hadde kommentert det uansett hva jeg trodde. Samma f for meg hvem folk spiser middag med og deler huslån med:)

Skrevet

Hei igjen du, veldig bra innlegg, som jeg må komme tilbake til, nå er det doskåla neste =/ tror jeg er grønn i trynet !

Skrevet

Hei søtinger :)

Jeg svarer vel både til gammel og gammel jeg da? :) 35 år og fikk jenten min 26/09/06. Jeg hang masse med tillab og Amanda med spirene...Amanda har jeg ingen kontakt med og Tillab svært skjelden. Jeg tror jeg flyttet inn i en rar liten mammboble hvor det ikke var plass til noen andre enn Isa,gubben og meg... Håper jeg ikke går like inn i boblen denne gang.

Jeg har mistet 3 ganger siden prinsessen kom... SA julaften 07, BO oppdaget Sthansaften i fjor,gravid igjen uten tr engang og mistet i SA igjen første helgen i september i fjor. Så nå er det jo uberspennende. Er 7 fullgått uker i dag,og har ikke kommet så langt siden Isa, så kan bare krysse fingrene :)

Får små snutter av Ingeborg til Aga ;) av og til. Overtok også en haug av nydelig vakre klær fra henne ,siden Isa var 1-2 størrelser under henne hele veien. Kjempekos!

Men,nu er det ned til byn og spise varme fiskekaker på Madam bergen...Mmmmmm, snakkes senere ,jenter :)

Og ja, innsmurt i imponade over at du holder kontakten og oversikten over så mange,Molait :) Nais

Skrevet

aaahhhhh, jeg er søting :D

hah ja jeg er vaffal ikke gammel for jeg er bare 28 og liksom i midten av 20-åra og at jeg straks blir 29 har ingenting med saken å gjøre og får jeg er faktisk 4barnsmor før fylte 30 og det er egentlig ikke noe å skryte av nei... nuvel.

Disse jentene mine glemmer jeg at er nettvenner. Eller at vi ble kjent via nett. Ser jo fler av dem opptilflere ganger i uka. Mannene våre er på byn, fotballkamper og fisketurer og mc-turer og vet ikke hva sammen. Noen av dem vaffal. Pussa opp gangen her så kom en hel gjeng og hjalp til. Kjekke saker med bim altså:)

Om noen husker Ama (amalie78) og MtG (levende kvinne med Gabriel, så Mamman til Gabriel) er de også to i klanen. Nå har de nettop fått begge to. I januar.

Stakkars Miko med grønt tryne. Vudert foundation?

Jeg får virkelig ikke gjort en dritt under denne sm. Ikke at jeg skal gjøre stort, en grunn til at jeg er sm, men får da være måte på! I dag har jeg spist to ganger og dusja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...