Gå til innhold

Noen som ikke tåler koffein her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i litt over et år vært inn og ut hos lege, tatt masse prøver,EKG, MR av hodet, vært hos nevrolog....ja alle tingene man kan tenke seg egentlig på bakgrunn av symptomene mine...

Det startet med at jeg like før jul i 2007 ble svimmel og ekkel i hodet, dette fortsatte og komme og gå, (har det fortsatt), som videre blir til en dundrende hodepine med følelsen av bare å ville besvime samtidig som jeg føler jeg ikke får puste og pulsen galopperer i 300 (virker hvertfall sånn...)

Dette har jeg hatt av og på nesten hver dag siden det startet for over ett år siden, ikke blir jeg bedre og ikke blir jeg verre....men de finner altså ikke ut av hva dette er....

Gikk sykmeldt halve året i fjor pga de mente det kunna være stress....men ble ikke bedre av det heller...

Så...nå har jeg egentlig stilr min egen diagnose.....har drukket kaffe bare litt lenger enn siden plagene begynte....ikke hatt sansen før kaffe før da, men når jeg først fikk smaken på det, så drikker jeg...masse...og sterk kaffe....helt svart...syns det er helt herlig med en stor sterk kopp når jeg våkner, og flere blir det selvfølgelig utover dagen....

Har den siste tiden tenkt over at etter hver gang jeg drikker kaffe, så får jeg masse luftsmerter og må på do....

googlet dette her en dag, og fabt ut at det var et typisk tegn på at man ikke tåler koffein.....så leste jeg ltt til og fant også ut at man i verste fall kan bli svimmel, hodepiner og hjertebank med pustebesvær, nesten som angslignende symptomer.....

Så begynte jeg å legge sammen to og to....vet ikke om dette faktisk kan være grunnen til at jeg har følt meg så elendig, men verdt et forøsk på å kutte ut kaffen i hvertfall.....

Så nå sitter jeg her...koser meg med en kopp koffeinfri kaffe!! :-)

Ogt håper plagene gir seg etterhvert......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerte veldig på koffein etter jeg fikk barn. Måtte kutte det helt en periode. Ble svimmel, uvel og ekkel i hele kroppen. Nesten som angst/uro følelse.

(akkurat slik du beskriver ja.. leste ikke alt før jeg begynte å skrive)

Siden jeg er så glad i kaffe har jeg gradvis vent meg på det igjen. Men drikker jeg for mye får jeg de symptomene igjen. Reagerte også slik på cola.

Skrevet

Tusen takk for svar! :-)

Nå har jeg sittet her å drukket koffeinrfri kaffe et par timer, drikker litt ekstra bare får å se om noe skjer, men foreløbig er jeg helt fin i hvertfall, normalt ville jeg vært ekkel og uvel å på do et par ganger nå....

Da krysser jeg fingrene for at det ikke er noe mer alvorlig enn det...:-)

Jeg drikker ikke cola, er sånn pepsimax-narkis, (ikke det at den er noe sunnere....men veeeldig godt da......), så vet ikke om jeg reagerer på cola, men det kan jeg jo også teste:-)

Var du hos legen å tok noen test eller noe? Kunne egentlig tenkt meg å fått konstantert det ved en evt allergitest...om det finnes ang koffein...?

Skrevet

Jeg tåler ikke kaffe med koffein. Jeg blir svært urolig. Får skikkelig hjertebank, kaldsvette, skikkelig rødme på kroppen og nesten litt angst. Jeg blir også urolig i magen, 15 min etter en liten kopp kaffe må jeg på do. Drikker jeg kaffe uten koffein går det greit. Jeg får bare mildere symptomer med koffeinholdig brus (men så passer jeg mer ekstra for dette å da.). Symptomene bruker å vare i 3-4 timer etter inntatt en kopp kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...