Gå til innhold

Hvor lang er natta til deres 3 måneder gamle baby?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms med prinsesse
Skrevet

Min jenta sovner ca klokka 22, og er lys våken i 7-tiden. Altså varer hennes natt i 9 timer. Hun pleier å ha ett måltid i løpet av natta.

Man pleier jo å legge babyene tidligere etterhvert, så da vil vel oså natta vare lenger? Det håper jeg virkelig!!!

Hele leggeprossessen vår tar litt tid med kveldsstell, mating og å falle i søvn. Starter med stellet ca 20:30. Men jeg kan kanskje prøve å fremskynde dette litt, og håpe at tidspunktet for at lillemor faller i søvn også vil bli fremskyndet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi sovner kl.20.30 og sover til en gang mellom 6-8. Spiser ca 1 gang i løpet av natta. Her begynner vi stellet i 19-19.30. Kunne sikkert ha lakt henne tidligere da hun som regel er temmelig utkjørt når kvelden kommer. Sover jenta di mye på dagtid da?

Skrevet

Vet du, det er SÅ forskjellig på hvordan hun sover på dagene! Hvis vi bare er hjemme og inne, blir det gjerne litt mindre med søvn, da hun har vanskelig for å finne søvnen. Men om vi triller eller kjører bil, sover hun godt. Tar vi en tur i bilen, kan hun gjerne fortsette å sove i bilsete helt opp til 3 timer i strekk. Her hjemme kan hun sovne på armen min, men våkner lett når hun blir lagt for seg selv.

Skrevet

Gutten vår sovner også i 22-23 tiden og våkner i 7-8 tiden. Spiser fremdeles 2-3 ganger i løpet av natta(går aldri mer enn 4 timer, vanligvis hver 3 time). Helt enig med deg. Natta kunne gjerne vart noen timer lengre! Håper den vil gjøre det etterhvert. På dagtid sover han vanligvis 3-4 timer fordelt på 3 lurer( en lang og to korte lurer)..

Skrevet

Gutten vår sovner ca kl 20 og vi står opp ca kl 7. Da har jeg tøyd strikken langt, og noen ganger må jeg opp kl 6. Han er generelt en morgenfugl og ofte i full aktivitet med pludring og "sykling" ca kl 5. Pleier å gi han litt mat for å roe slik at han sovner igjen da et par ganger fra 5-7. Spiser kl 22.30, 00.00, 3.00 og gjerne et par ganger mellom 5-7 (men det er mer sånn sutting).. så ganske urolig og småspist vil jeg si. Han har ved et par anledninger hoppet over måltidet 22.30 eller kl 00.00 (hadde helst sett at det var nattmåltidet som forsvant da men... Jeg vil veldig gjerne ha en litt lengre natt, ja. Er litt sliten faktisk, men det går greit nok ;-/

Skrevet

Jeg har lagt det opp til legging ca 20:00 og stå opp mellom 7 og 8 etter når hun våkner. Da spiser hun 2 ganger på natta. Hun er ofte våken før 7, men jeg tøyer det i det lengste og står ikke opp før 7. Da ammer jeg heller igjen og prøver å roe henne/legge henne igjen. Hadde hun fått styre som hun ville, ville vi stått opp alt fra 4-8 på morgenen. Noen ganger har jeg stått opp med henne før 7, men da er hun kjempetrøtt på morgenen og sovner etter vi har vært oppe en halv time, og det blir bare kluss med dagsovinga, så jeg holder på tidene så godt jeg kan, selv om det er arbeid. Heller mindre søvn på dagen og 11-timers natt.

Skrevet

Oj, jeg skjønner at min lille er et ordentlig murmeldyr (akkurat som mamman sin)!

Hun tar kvelden en gang mellom syv og ti (kommer an på lurene hennes), ofte sover hun "urolig" frem til tolv/ett. Hun våkner ca en gang i timen, og skal ha mat/kos. Fra tolv/ett sover hun som oftest uten mat eller noe frem til åtte/ni. Da står vi opp - tar et langt morgenstell og så mat. Da vil hun sove mer - og sover ofte til ett/to, hvis vi bare er hjemme. Deretter varierer lurene hennes veldig, noen dager sover hun mange korte lurer, en lang lur eller en blanding. Men hun sover iallefall MYE!

Er såklart noen dager hun holder det gående til klokka tre, skal ha mat tre ganger i løpet av natta eller våkner klokken seks - men det er sjelden!

Skrevet

legger henne i 10 tida (endelig komet oss ned fra 11).. spiser da i 2-3 tida, så sover hun til 7-8, men jeg er ikke noe morgen fugl, så hiver puppen fram og da sover hun til 10:)

Skrevet

Ser det er litt forskjellig her.

Som sagt så våkner hun i 7-tiden, og da gir jeg henne mat, men hun vil ikke sove mer da. Men vi kan godt ligge en stund i senga og kose og prate da, så jeg slipper å stå opp så tidlig. Kan kanskje strekke det 1 time fra hun våkner.

Tror jeg skal prøve å lirke litt mer for å fremskynde legginga på kvelden, men vi får nå se hva hun vil da.

Har samtidig et håp om å begynne med å få henne til å sovne av seg selv.

Skrevet

Lillemor slokner kl 1900, da har vi tatt kveldsstellet og fått mat. sover da til 22-24 får mere mat og kan sove da til mellom 04-07 får mat og morgen stell og sover igjen til 9-11. hun sovner av seg selv:-) skal ikke klage

Skrevet

Jenta vår sovner rundt 21.30 og sover til 24.00, da er det mat, så sover hun til alt fra 5-6 om morgenen.

Synes dette er veldig bra jeg da.

Og i følge gjennomsnittet er dette helt normalt. Og har skjønt at det ikke blir lengere perioder med søvn før de er rundt 6 mnd.

Skrevet

Hun er 3 mnd i dag og natta er 12-13 timer. Fra 18.30-19-00 til 7,00-8.00 Ingen måltider på natta

Skrevet

Min blir 3 mnd på søndag, og her for noen uker siden fant vi ut at det beste for henne var at hun fikk legge seg sånn rundt 19.30-20.00. (ellers ble hun bare overtrøtt og fryktelig grinete) Da sover hun hvert fall frem til halv tre, noen ganger halv fem. Dvs syv til ni timer i strekk.

Det blir jo da et par ganger med pupp frem til vi står opp, så jeg håper at hun sover lenger og lenger etterhvert.. I det minste får vi jo litt kveld her da, frem til vi legger oss. :) Med førstemann var det ikke slik, han la seg gradvis tidligere og tidligere samtidig som nettene ble lengre og lengre, såvidt jeg husker. Men han var flaskebarn da, og sov rimelig fast om nettene...

Skrevet

Her kommer pysjen på i 19 tida, samtidig som storebror legger seg. Men legger han ikke da enda... og skifter gjerne både en og to ganger på han før vi legger han for natta.

Som regel så sovner han i 21-22 tida og sover til i 5-tiden om morgenen. Får litt mat og sover videre til alt mellom 7-9. Synes dette er veldig bra jeg.

Skrevet

Legger seg mellom 2130-2230. Ammer to ganger frem til ca kl 0700, står opp og skifter bleie og han sovner igjen en times tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...