AE84 Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 hei, dere som venter nr2++, er det noe dere ikke bruker etter søsken? som feks madrass til senga, sko, klær?? jeg har kastet alle sko som eldste mann brukte MYE, men sandaler, støvler og finsko har jeg tenkt å bruke videre. kom bare plutselig på om jeg burde skiftet madrass i senga? jeg har jo vasket den, og den er jo bare brukt i under 2år!!
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 hei.. las her inne at man burde kjøpe nye madrasser til barna pga. fare for krybbedød.. når madrassen har vert brukt til andre.. så eg har kjøpt nye madrasser til vugge og seng no..
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Nei. Her arves alt som er brukbart. Det ekskluderer vanlige sommer-og vintersko for de blir helt utslitt, men hadde ikke hatt motforestillinger mot det -kjøpte jo alt selv brukt da jeg var liten og føttene mine er helt fine de Støvler og pensko mm arves. Likeledes alt av brukbart klær og utstyr -sørger for å vaske alle vaskbare deler av vogn ol, resten har fått seg et par døgn ute i minus 18 i vinter; det skulle ta knekken på de fleste uhumskheter. Har uvaskbar 10.000 kroners rågummimadrass i sprinkelsengen som har fått samme behandling. Denne brukes uansett ikke de første 6 mndr da vi har en Byssanlull (hengekøyeseng -denne vaskes i sin helhet inkl. dyne). Klær og lignende som jeg ikke/sjelden har brukt fordi de er utrolig upraktiske (finnes vanvittig mye fancy ræl der ute) gis til Frelsesarmeen eller UFF, i håp om at noen skal synes bedre om dem.
lego Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Madrassen er kastet og ny er kjøpt. Har tatt vare på noe klær, men hvis jeg får det andre kjønnet nå så er det knapt noe av det som blir brukt. Alt av skotøy som er vært gått i (sko som er brukt før gåstadiet har jeg tatt vare på) blir kastet! Vogna går i arv, og leker. Resten kjøper vi nytt, men det er også fordi veldig mye av det vi hadde har desverre blitt ødelagt, vannskader...
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Hei! Jeg venter nr 2, og har mye utstyr stående siden sist. Til sprinkelsenga har jeg kjøpt ny overmadrass bare, og til vogga nytt lammeskinn for å ha oppå madrassen. Trekkene på madrassene og dyner er vasket i maskin. Voksiposen har jeg hatt på rens, og svigermor har sydd nytt trekk til den. Vogna er kjøpt brukt, alle avtagbare trekk har vært i vaskemasinen, og resten av vogna er vasket for hånd. Lillepia kommer også til å arve pent brukte klær og sko etter storesøster. Så lenge ting holdes rent og lagres på egnet sted, kan jeg ikke se noen grunn til å kaste helt brukbare ting for å kjøpe nytt?
AE84 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2009 nå ble jeg veldig usikker på dette med madrass! kjøpte dyr madrass til nr1, og kjenner på smavittigheten viss jeg ikke skal få bruke denne! kanskje d holder å skifte overmadrass bare? har jo brukt overmadrass på den senga hele tiden, og madrassen er itilleg vasket!! er det gasser i madrassen som skal være farlige??
Ella i farta Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Når jeg var gravid med førstemann var det klar anbefaling at man byttet madrass, men nå har de gått mer bort fra det så lenge madrassen er fra søsken og ikke har nedsynk og er slitt. Du kan lese mer på www.sids.no Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å bytte madrass, men etter jeg leste der bestemte jeg meg for å beholde..synes det er litt ille å kaste en madrass som er under et år gammel.
bomsa Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Legger ut denne her også.... http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/39AE5368A39455F1C125719C003DCC5F?OpenDocument Den er fra landsforening for uventet barnedød og tar for seg madrasser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå