Gå til innhold

11 dager over termin m nr 2.......17 dg over i forrige sv.skap!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes nå at dette begynner å bli veldig urettferdig!!

Med mitt første barn gikk jeg hele 17 dager over tiden og trodde kanskje at jeg skulle slippe det denne gangen. Men det ser ikke slik ut. Disse to barna er også prøverørsbarn slik at det ikke er noen tvil på når befruktningen skjedde!!

Sukk-sukk. Selv om en er i fin form så er det lov å si at en blir sliten av å vente. Forrige sv.skap ble jeg satt i gang på dag 17 og det var en grei fødsel tross igangsettelsen. Håpet at fødselen skulle starte av seg selv denne gangen da jeg vet at det er det beste for både meg og babyen, men det spøker for det!

Jeg våknet natt til i går med at jeg var våt i trusa + at det rant nedover det ene benet mitt når jeg reiste meg. Ble veldig spent og så at dette måtte være forstervann (uten farge og lukt). Etter en halvtime så kom også slimproppen ut. Jeg fikk beskjed om å komme på sykehuset slik at de fikk bekreftet at det var fostervannet som hadde gått. Det var det nok også men ikke så mye. De så at jeg fortsatt hadde en del fostervann igjen og siden det ikke var andre tegn på fødsel (0 murringer/rier), ble jeg sendt hjem igjen @£$[{}{$@{[}.!!!!!!!!!!

Her sitter jeg da med fortsatt ingen tegn på at lillegutt vil ut......og lurer på HVOR tålmodig det går an å bli ):

Skal til min egen jordmor i dag for CTG og en undersøkelse. Hun ville gjerne "passe" ekstra godt på meg, sa hun, og fikk derfor en time hun egentlig ikke hadde tid til (veldig glad for det).

Vet egentlig ikke hvorfor jeg skrev dette innlegget, men synes selv det er greit å lese innlegg som du selv kan identifisere deg med.

Ellers GLEDER jeg meg veldig til å se ansiktet til lillegutt, når han kommer ut, og få bekrefte at alt er ok.

Ha en fin dag til dere alle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffamei, nå bekrefter du det jeg frykter mest. Forrige svangerskap ble jeg satt igang og fødte 16 dager over termin. "Alle" sier jeg kommer til å føde før nå, og slippe igangsettelse, utenom legen til ei venninne som også gikk like langt over. Han sier hun godt kan gå like lenge over denne gangen. Kan det være at noen av oss har lenger svangerskap enn andre?? Hvorfor vil ikke våre babyer ut?

Hold oss oppdatert om hvordan det går meg deg! Jeg har termin 16. mars, men føler at fødselen er lenger vekk enn noensinne.

Lykke til!

Skrevet

usj du har min fulle medfølelse. er selv -10 her og hadde også assistert befruktning. så jeg vet også akkurat når befruktningen skjedde. legen min ville jeg skulle settes i gang i går siden jeg er så dårlig, men sykehuset nekter, for babyen har det så fint i magen. takk skal du f... meg ha, liksom! så jeg skal ikke på sykehuset før på torsdag. om jeg blir satt i gang da, er jo en helt annen sak...

trodde at når vannet var gått så ble man på sykehuset! det er jo tegn på at noe er i gang da... rare greier.

ja ja, ønsker deg i allefall lykke til og håper vi slipper å gå så lenge begge to!!!

Skrevet

Ja, ja damer. Skulle ønske at vi kunne kjøpe en stor porsjon tålmodighet - men den gang ei.

Jeg trodde også at det var liten sjanse for å gå over så lenge i begge sv.skapene. Men jeg har vel lurt meg selv litt der. Håper for oss alle tre at vi som "plaster på såret", får en smertefri fødsel (he-.he).

Fint å høre at det er flere som har lykkes med assistert befruktning.

Lykke til begge to,

klem

Skrevet

Har hatt to fødsler som startet med vannavgang. Fikk da beskjed om at de setter i gang fødselen etter to døgn hvis den ikke starter av seg selv. Dette for å hindre infeksjon. Fødsel nr 1 startet av seg selv etter to døgn og nr.2 startet etter et døgn. Da får du nok snart møte lillegutten din. Å, jeg er litt misunnelig........ :) Lykke til!

Skrevet

uff og uff - føler med dere. Jeg er "bare" på -5, men det betyr vel ikke at jeg er noe mindre lei av den grunn. Fikk time til overtidskontroll neste torsdag, så da kan det jo hende jeg blir satt i gang - hvis ikke noe skjer før da, men syns det er utrolig lenge til. Dessuten ser jeg jo, som flere skriver, at det ikke er sikkert man blir satt i gang da, selv om det er 14 dager over termin... Blæh.

Men men. Vi får bare prøve å ta livet med ro og nyte tiden vi har uten en nyfødt som krever deg 24/7 (ja, jeg er førstegangs, og har det vel ganske rolig om dagen...). Gleder meg veldig tlil å treffe det lille nurket i magen min da!!

Skrevet

Den gjennomsnittlige svangerskapslengden på 40 uker og 2 dager er jo nettopp bare det; gjennomsnittlig. 5% av oss vil føde "utenfor termin", tidligere enn 2 uker før eller senere enn 2 uker etter, uten at det er noe galt med det. Dette er i stor grad genetisk bestemt, slik at de som har tendens til overtidighet ofte fortsetter å være overtidige i påfølgende svangerskap og omvendt. Trøsten for deg kan kanskje være at svangerskapene som oftest blir noe kortere for hver gang, forutsatt at det er få år i mellom, samme far og ikke svangerskap nr 5 eller senere...

Føler med deg. Gikk 13 dager over ul termin (18 over menstermin) første gang, 7 dager (12) andre gang. Har et ørlite håp om kanskje å føde nærmere termin denne gangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...