Gå til innhold

Når ga du barnet ditt kjeks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var barnet ditt når det var ok å gi det kjeks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel neppe noen aldersgrense for å gi kjeks (vel...kanskje ikke til små babyer da.)

Min gutt får av og til kjeks, han er nå 17 mnd da. Har fått kjeks av og til i hvertfall 2-3 mnd.

Han får ikke så mye kjeks, for jeg finner som regel kjeksen liggende på gulvet i tusen biter likevel

Skrevet

4-5 mnd tror jeg.Det var spesielle babykjeks,som løste seg lett opp.Senere ga jeg skorper(litt sunnere)når de begynte å få tenner.Fint å ha med seg som ekstra proviant også.

Skrevet

6 mnd... Gir mariekjeks som jeg deler i to. Hun elsker å tygge på disse. (har to tenner). Den er også mer sikker enn feks. gjendekjeks som kleber seg i ganen...

Skrevet

skjønner ikke poenget med å gi babyer på 6 mnd kjeks??

Skrevet

Skjønner heller ikke poenget med å gi små babyer kjeks. 6 mnd?? de har såvidt begynt med fast føde, og for så å gi dem sukkerbomben mariekjeks? Regner med at det handler om dumhet og uvitenhet.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt kjeks til små babyer som en anonym over gjør. Enig med de andre, hva et poenget???? Babyer elsker sikkert like mye å tygge på en bitering.

Skrevet

Noen barn liker å smake forskjellige ting.

Jeg har latt mine begynne tidlig å utforske smaker.

Og da mener jeg smake,ikke spise.

Skrevet

synes det er egostisk å gi babyer på 4-6 mnd sukkerbomber. er jo deg sjøl du tilfredstiller, en så liten unge hadde blitt like glad om den fikk noe som faktisk er beregnet på babyer. Mariekjeks er IKKE det!! det er det samme som å gi saft. En baby som er vandt til å få vann er fornøyd med det.

Skrevet

Syntes jeg folk kan roe seg ned litt ho sier jo ikke at ho sitter å døtter i ungen masse kjeks hver dag forde om ungen får smake.

Min største var ca året første gang ho fikk kjeks andre er 8 mnd og har ikke smakt ennå.

Skrevet

alex fikk hipp sine babykjeks fra 6 mnd alder. han fikk masse tenner på kort tid, så mamma ga ham en kavring rundt juletider, og det funka som bare rakkern. Hipp sin kjeks inneholder ikke sukker, og de løses lett opp, nå spiser han kjeks til dessert nesten hver dag, han er blitt kjempeflink til å spise det, og han elsker smaken;) Også kan han få en halv en til drømmehagen:)

Han er 8 mnd nå, og jeg ser ikke noe problem i å gi ham kjeks, det smaker godt, gir god tyggemotsand, og lærer ham å spise "hard" mat:)

Skrevet

Ja jeg har gitt henne mariekjeks, og vet dere HVA? Jeg har faktisk også gitt henne noen slurker saft!!! Hjelp! Anmeld meg til barnevernet! Begynte med hjemmelaget grøt når hun var 4 mnd! Gud bedre! Krise altså! Hun har totalt fått kanskje 5 mariekjeks på litt over en mnd! Er 7 mnd. nå. Krise!

Sukkerinnholdet i barnemat, grøter, desserter etc. er nokså høyt det også. Så lurer på hva dere som "følger boken" skal gi barnet deres? Vann og most potet? (For mye karbo...)

Slutt med hysteriet!

Andre land i Europa hverken ammer de eller gir samme mat som her i Norge pga. mye kortere fødselspermisjon og annen kultur. De er hverken feitere eller sykere enn oss!!

Skrevet

Det er mye sukker i hipp sin kjeks for å ha det sagt.

Første fikk det da hun var ca. 1 år og andra da hun var 9,5 mnd. Fikk da mariekjeks selv om det også er sukker i den. Første fikk bare rugkjeks uten sukker.

Skrevet

Anonym 12:13

Du er bare dum......

Skrevet

Hvor får man kjøpt hipp kjeks?

Skrevet

12:13!

Applaus til deg.Endelig noen som tørr å si meningen sin.

Det er mange hysteriske førstegangsmødre.

Skrevet

Her var det mange delte meninger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...