Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Og der sitter han og skryter av at han nektet militærtjeneste, imens at barna hører på. Syns ikke det er greit, med det så sier han jo faktisk til ungene at det er greit å være feig. Jeg blir faktisk provosert, det er greit å snakke om det en gang, men å skryte gjentatte ganger, som om at det er noe å skryte av?? Viser bare for et puslete mannfolk han er, en feiging, man har ikke bruk for mannfolk som bare ligger og skjelver i buksene under skjørtekanten på kjerringene når fienden angriper.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Jeg syntes det er flott at han er militærnekter jeg! Men jeg vet ikke helt om det er ok å skryte av noe som helts politisk i en barnehage.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Så det hadde vært bedre om han satt og snakket med ungene om hvor fantastisk det er å drepe uskyldige mennesker uten mål og mening, bare fordi en eller annen statsleder har bestemt at man trenger mer penger, land eller olje da? At folk er "militærnektere" (som du så fint kaller det) syns jeg er bare bra. Man er ikke feig - man har en innstilling om at det ikke er greit å drepe folk, selv om man er i krig.
Willy Wonka Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Tulleinnlegg??? Hvertfall et helt håpløst innlegg..... Det er lov å være feig generelt. Vil ikke si at å ikke ønske å delta i militæret har noe med feighet. Kvinner kan på lik linje som menn verve seg til militærtjeneste. Er vi også feige da??
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 bare et tulleinnlegg....sikkert ment for å provosere...og det får HI til ser det ut til. Skulle det ikke være et tulleinnlegg....ja, da sier det vel mer om HI enn de som svarer på tråden.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Militærtjeneste er en manneting. Om man ikke kan tjene i militæret på grund av sykdom eller lignende, så er det noe annet enn å være en feiging!!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Har en på sfo hvor sønnen min går også, og barna vet godt at han har siviltjeneste på sfo fordi han ikke vil i militæret. Synes ikke det gjør noe jeg, ungene har godt av å møte mennesker som mener noe annet enn mamma og pappa også, de skal jo selv reflektere og gjøre seg opp sin egen mening en dag...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 Jeg mener at du burde sagt fra at han ikke skal fortelle slikt til barna. Det er desverre mange menn som syter seg ut av militærtjeneste, og mange som også syter seg gjennom tjenesten. Jeg har vært i militæret selv, så hvis noen forteller meg at de har klart å fått seg ei legeerklæring for å slippe tjenesten svarer jeg at det går bra, jeg har gjennomfør tjenesten, så jeg kan passe på dem hvis det blir krig. :-) Da slutter de å skryte av det. :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #12 Skrevet 3. mars 2009 he he he - den var god. DU kommer til å forsvare de som har valgt å ta siviltjeneste? Det norske militær er en vits som ser fint ut på papiret, men som ikke kommer til å greie å forsvare Norge eller norske interesser hvis det skjer oss noe. Så både du og alle oss andre vil nok bli passet på av våre allierte - dvs. hvis de GIDDER å hjelpe oss den dagen vi blir angrepet.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #13 Skrevet 3. mars 2009 Ser overhodet ikke problemet med at han er det. Men så er det ikke alt man eller bør stå å si overfor barna.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #14 Skrevet 3. mars 2009 Anonym 12.36: Det norske militæret er ikke stort nok til å forsvare seg selv, hverken på papiret eller i virkeligheten. Vi er helt avhengig av våre allierte.
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #15 Skrevet 3. mars 2009 Ja, bare tenk hvis alle hadde vært militærnektere, hvordan hadde vel verden sett ut da?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #16 Skrevet 3. mars 2009 er ikke alle som er for våpen vettu, HI Er ikke fordi de er feige de nekter, men at de er imot militæret, våpen osv.
Mom2Two Skrevet 3. mars 2009 #17 Skrevet 3. mars 2009 Hehe, et lite forumtroll..:-) Hvorfor gidder dere bite på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå