Gå til innhold

Har noen av dere vært i Hellas i september ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmere bestemt det greske fastlandet, Peloponnes ?

Jeg lurer litt på hvordan temperaturene i vann og land er på den tiden - er det godt og varmt, eller er det høstlig med kaldere vann og kalde kvelder ??

Ellers tar jeg gjerne i mot greske ferietips! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært på Poros i september, fra rundt 2. til 16. tror jeg. Det ligger jo rett ved, lurer på om vi var en tur på peloponnes også. Da var det grei temperatur, både på land og i vannet. Sol hele dagen, men noe skyer. Kjøligere om kvelden, litt vind. Men veldig greit å reise da. Tror ikke jeg ville reist noe seinere da..

Skrevet

Takk for svar!

Med greit mener du vanlig, norsk sommer, eller...? :-)

Skrevet

Har vært i Hellas uttallige ganger, også i september, de to siste ukene, kom hjem første helga i oktober. Vannet var herlig (24 grader eller noe). Første uka (3 uka i sept) var det veldig varmt, og vi klarte oss ikke uten airconditioning, siste uka var det bedre om kveldene og nettene. Hadde linbukser og en tynn genser på om kveldene. Mannen min gikk bare i t-shirt.

For å få "norsk sommer" i Hellas, reiser man i mai eller oktober. Du kan følge med på temp på yr, men husk at det alltid er litt varmere enn gjennomsnittstemperaturer viser.

Skrevet

Var der (rett utenfor Athen på fastlandet) i høstferien en gang. Deilig temperatur, bedre en norsk sommer. Litt kjølig kunne det bli sent sent på kvelden og natten.

Skrevet

vi har funnet ut at den siste uken i august er den aller beste..

men vi har vært på kreta da.. det har vært knallvarmt både på land og i vann... oppimot 40 grader på land de beste dagene..

vi reiser nedover for å oppleve heten..

både vi voksne og barna trives veldig med det

Skrevet

Tusen takk for veldig nyttig info!

Vi vil ikke reise lenger enn til europa, det bør være så surt som mulig her i norge når vi gjør det, hehe, og det bør være så varmt som mulig dit vi kommer..... - et lite puslespill:-D

Så takk igjen! :-D

Skrevet

Hehe, "for å oppleve heten".

Jeg elsker også å ha det skikkelig varmt, men er litt usikker på hun på halvannet år, og mannen her går i shorts omtrent hele vinteren, så han ville krepert av 40 grader! :-D

Men vi reiser selvfølgelig for å få varme, ingen tvil om det!

Og det hadde vært utrolig skuffende å bruke mange, mange 1000 kroner og få en halvlunken sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...