Gå til innhold

Når fikk dere melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 30

Å begynner å komme ut en del blank veske..

Prøver å forbrede meg så godt jeg kan, å jeg har fått beskjed om å smøre brystene og "gnu" dem så jeg tåler bedre å amme når den tid kommer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er også i uke 30, og hver morgen er det en stor flekk i sengen. Tror det er helt normalt, men både jeg og kjæresten synes det er litt ekkelt da....

Skrevet

hehe ja det er en overgang for kjærestene våres også hehe :-)

Jeg har kjøpt brystpumpe ,men ikke turt å prøve den ennå,veit ikke hvor "bra" det er å prøve den så tidlig...????!!

Skrevet

jeg hadde ikke turt å prøve den enda. Da stimulerer du sikkert til mer produksjon, eller.....??

Skrevet

det samme jeg har trodd også..

Skrevet

5 dager etter fødsel første gang.

3 dager etter fødsel andre gang.

Helt problem-og smertefri amming. Herdet vortene ved å børste dem med neglebørste i ukene før termin (!).

Skrevet

Neglebørste?? Au au au!! Det hørtes sinnsykt vondt ut.. Har ømme brystvorter allerede jeg (uke 37) og orker såvidt å tørke dem.. Huff, gruer meg skikkelig til amminga..

Har ikke fått noe melk enda..

Skrevet

nei dere må ikke begynne med å pumpe. for da kan dere sette i gang fødselen tidligare... enn den burde komme...

Skrevet

Jeg syntes også tanken var temmelig sprø; fant rådet i en gammel bok fra 70-80 tallet. Men det funket! Jordmødrene på avd. var overrasket over at jeg ikke hadde noe vondt ved ammestart til tross for 5 dagers iherdig "tørrsuging" en sånn 18-20 timer i døgnet ;) Hadde også følsomme brystvorter tidligere.

NB. Det er vanligere at det tar noen dager før melken kommer, enn at den kommer tidlig; særlig for førstegangsfødende.

Skrevet

I det vi satt beina på trappa i huset vårt når vi kom hjem fra sykehuset:-)

Skrevet

Begynte vel å komme råmelk ca i uke 20 her..

Skrevet

har kommet litt veske siden uke 16-17, men er først di siste ukene d virkelig har kommet ;) har hatt d sånn m begge di andre også. men den ordentlige melka kom m engang m første,mens tok ett par dager m andre ;)

Skrevet

er i uke 33 +3 ;)

Skrevet

Har våte flekker hver dag nå - uke 34

Merka vel første dråpe for et par mnd siden.

Kom tidlig med første også, men har heldigvis sluppet noe særlig med lekkasje (ennå)

Skrevet

Har kommet væske ut av brystene lenge her, og jeg er førstegangs i uke 28. Er det slik at melka kommer med en gang man legger ungen til brystet etter fødsel, om brystene har allerede produsert væske i mesteparten av svangerskapet? Og er det mulig å få brystbetennelse før man har født? Er vel lurt å være forberedt...

Skrevet

Her er det tørt som i Sahara. Uke 39 og førstegangs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...