Gå til innhold

Tuddelu:o) Her kommer jeg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

DA...er jeg endelig 12 uker og kan snike meg inn hit til dere. Disse ukene har jammen gått i rykk og napp, utroooolig tregt i starten, men plutselig gikk de siste ukene så fort!! Var på ul igår og fikk se lille spiren min...sååå fin, helt perfekt:o) Det er jammen en god opplevelse å få se med egne øyne hva man virkelig går å bærer på. Fantastisk!! Og veldig betryggende å se hjertet som slår..armer og bein...fascinerende å tenke på at babyen bare er noen få cm og så allerede så "ferdig":o) Håper jeg kommer til å være her en stund denne gangen, sistgang rakk jeg aldri til 3 trimester da lille tuppa mi kom i uke 27.. Satser på at jeg går lenger denne gang!! Klem fra meg :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..gratulerer å velkommen hit:)

ja,jeg erfarte også noen veldig trege første uker..

men nå har de gått veldig fort å er nå 19+2:D

jeg var på 3tidlige ul..å den første var jeg bare 8+2 å d var helt utrolig allerede da..da var den lille bare 16.5mm så d var rart:)

nå sist var hun rundt 20cm (full lengde) å åpnet munnen å svelget fostervann å hadde handen borti munnen å tok den ned å "vinket" :D

åi..hvordan gikk d me jenta di da? klarte hun seg?

Skrevet

Hei og takk for det:o)

Det gikk fint med jenta mi ja, hun er nå en aktiv og veeldig nysgjerrig ett-åring, hehe... Vi bodde 2 mnd på sykehuset først, så det var en hektisk tid. Godt når vi endelig kunne dra hjem. Jeg var også på ul i uke 8, da så jeg også endel, men ikke på langt nær så mye som nå!! Blir nok flere ul`er på meg også, grunnet den premature fødselen sist. Så jeg skal når jeg er i uke 14 neste gang. Hvor langt var du på vei når du var på ul sist? Utrolig moro å se...gleder meg...:o) Har du noen fra før da? Hvordan er formen din? Jeg har vært utrolig sliten!! Har null overskudd, kjenner det ekstra godt enkelte dager, som f.eks idag. Har vurdert flere ganger å dra hjem fra jobben, men skal prøve å holde ut... Har fått forbud mot overtid da, fra legen, så det hjelper jo på. (har en jobb der vi jobber masse overtid denne perioden av året...)

:o)

Skrevet

:)

d var jo veldig bra,kjente jeg ble nervøs:-s

hadde hun mye problemer me pusting osv da eller?

hehe..ja,kan tenke meg d..

ja,d er jo greit å bli fulgt så godt opp=)

jeg var ca 18 da jeg var sist..da lå hun i seteleie,så må kanskje engang til når hun skal ha festet seg for å se om hun ligger rett da:)

ja,du må si ifra hvordan d går framover?:D

nei,dette er min første så er utrolig spennende:)

formen min har vært veldig grei i d siste,men søndagen var jeg litt kvalm,er d innimellom,men er glad kvalmen egentli gikk over i uke 12:-s:p

men jeg kjenner meg igjen,da jeg var ca like langt som deg,da var jeg også utrolig sliten..men d begynte å gå over fra uke 15ca..så da får vi håpe du også får mere enrgi!:)

hvor lenge har du jobb idag da?

je,er greit så lenge man klarer..men blir d for tungt så måå du dra hjem..er bedre å slappe av noen timer for mye enn å presse seg å at d kanskje blir pematur igjen,kjenner noen d skjedde med..man måå ta vare på helsen,spesielt når man har opplevd prematur fødsel før!

:)

Skrevet

Velkommen hit, lille my:)))

Skal krysse fingrene for at du går til uke 40 denne gangen:) Må også si meg enig i at starten gikk tregt, men så flyver det av gårde! Plutselig er du snart halvveis:)

Skrevet

"pia me jente i magen" : Jo det var virkelig en tøff tid, det skal jeg innrømme, men det gikk jo så bra tross alt. Hun ble lagt rett i kuvøse ja, med respirator først, så annen "pustehjelp" (c-pap) som hun hadde i ca 1,5 mnd, så lungene ikke skulle klappe sammen. Var en masse alarmer som gikk i eninga, hvis hun "glemte" og puste e.l., huff, glemmer aldri de alarm-lydene... Når vi reiste hjem var hun såvidt over 2 kilo, og det var jo enda 1 mnd til hun skulle vært født da også, så det var skummelt å være foreldre i den tiden. Men nå er hun da 9 kilo, og rund i kinnene, noe ganske annet enn det kiloet hun var da hun kom til... Ja er kjempeglad for tett oppfølging nå, jeg kan jo føde prematurt igjen, de aner jo ikke hvorfor det skjedde sistgang. Så planen er å ta de med ro ja, akkurat nå går det jo greit, kjenner at jeg bruker meg litt opp på jobben, ikke mye energi igjen når jeg kommer hjem, slutter halv fire, men holder akkurat til tupsa er i seng kl sju:o) Men får bare se hvordan det går fremover, har jo egenmeldinger og ta av også enda, og så håper jeg at jeg får litt mer energi etterhvert;) Seteleie ja, håper hun (jente?:o) snur seg i rett stilling etterhvert. Jeg skal si fra hvordan det går ja, så godt å å kontakt med noen her med en gang, jeg føler meg allerede veldig velkommen her på 2 tri, kjempekoselig:o) Så du har slitt med kvalme ja...jeg har faktisk sluppet veldig billig unna denne gangen. Sist jeg var gravid spydde jeg flere ganger om dagen fram til 4-5 mnd, mens denne gangen har jeg ikke spydd en eneste gang!!! Men det er ikke noe særlig dette med null energi heller...slitsomt når hodet vil, men kroppen ikke henger med... Har du fått mye mage enda? Jeg synes jeg har det, men det er ikke ordentlig mage, bare oppblåsthet. Gleder meg til den "stramme" magen kommer, hehe... Klem:o)

"PrinsesseFionaOgEnLitenPåTur": Tusen takk:o) Ja håper tiden går litt fortere fremover, blir godt når man bikker over halvveis:o) Hvor langt er du på vei da? Har du noen fra før? Jeg har ei jente fra før, så dette blir andre gang for meg. Men denne gangen har jeg visst om det fra dag en omtrent, så sikkert derfor også det føles saktere... Klem:o)

Skrevet

åi så utrolig skummelt..når man blir foreldre,spes første gangen tenker man jo nesten ikke på at noe sånt plutselig kan skje..huff,ja..jeg bruker å se den serien på tv3 som heter sykehuset (er så mye søte babyer der:p) å da har jeg jo sedd sånne bittesmå smom må ligge i kuvøse..

huff..begynte å gråte når jeg så sist gang..den var ikke et kg engang:'(

å du har opplevd dette:-s kan ikke tenke meg hvor jah,grusomt d må være å ikke vite hvor lang tid d tar for babyen blir stor å frisk nok til å puste selv å gå rundt å være redd for at noe skal skje:(

nei,huff..du er sterk! å gudskjelov for at d gikk bra!

ja,d er spesielt viktig vhis dem ikke vet hvorfor d skjedde,da kan man ikke vite hva som skal til for at d skjer igjenn..

jente ja:D

ja,håper jeg også,han som gjorde ul sa at dem snur seg masse,så d hadde ikke noe å si,men at vi kanskje skal se igjen når d nermer seg at hun skal feste seg om hun da har snudd seg å gjort d..

ja,selvfølgeli ska du føle deg hjemme her,du blir jo her en god stund:)

selv om jeg er litt ung,så kan du prate med meg uansett hva d skulle være,er godt at du føler deg velkommen=)

ja,den kvalmen gjor live vanskeli gitt,med engang jeg hadde spist,så var den der!:-s

åi..du har vært heldig du!

ja,kan tenke meg at d var veldig kjipt?:-s

nei,d me null energi er nesten like ille,spesielt nå når d begynner å blu fint vær,man vil jo ikke egentli gå å legge seg i 7tiden..er jo godt å finne på ting,men er man sliten så er d jo ikke så lett å finne på noenting..

jeg har fådd en del mage nå ja,den kommer seg for hver dag,blir mer og mer overasket for hver dag:p ja,d kommer seg nok ganske snart for deg også..så kan vi gå med våre stolte babymager:D

hehe

klem tilbake:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...