lisabet med gutt og jinte © Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Får besøk av presten her etterpå, kjenner jeg ikke er helt komfortabel med det. Skal han sjekke om vi er gode nok kristne, eller??? Nei, det er sikkert bare for å bli kjent. Likevel føles det mye verre enn om HS skulle ha kommet på hjemmebesøk, hvilket hun ikke gjorde. Nervøs, jeg
plass'n Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 hei, neida du trenger ikke å grue deg, det er noe av det koseligste ved hele dåpsopplegget at noen prester virkelig tar seg tid til et hjemmebesøk - mange steder blir dåpsforeldre samlet i flokk i kirkestua for å gå gjennom dåpsopplegget, det blir ofte litt 'mekanisk' og upersonlig, men de menigheter der presten prioriterer nybakte foreldre ved å ta en tur hjem til dem, syns jeg vitner om de tar dere på alvor og ønsker å være til hjelp i forberedelsen til dåp. Neida, det er ingen eksaminasjon i om hvem som er 'gode kristne', men en hjelp til å bli rolig for at alt går greit for seg på dåpsdagen. Og det er hyggelig for presten å komme litt ut blant folk, ikke bare sitte der på kontoret... egentlig burde vel helsesøster tatt seg tid til en tur hjemom, også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå