G08 J10 Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Finnes det noen der ute som har kjennskap til denne?
prekæs Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 hva lurer du på? Jeg har ett hefte om den nye og gamle liggenes her?
G08 J10 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2009 Tusen takk for svar. Jeg lurer egentlig mest på hvordan den ser ut. Jeg er fra Vestfold (Horten), men bor i Oslo. Jeg vil gjerne skaffe meg en bunad og har hørt at den gamle broderte er veldig fin. Har du et bilde av den, eller kan du kanskje forklare hvordan den ser ut. Blir veldig glad om du har mulighet til å hjelpe meg med dette. Vet den selges i Tønsberg, men vil gjerne slippe reise helt dit bare for å titte på den.
prekæs Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 legger ved link. Den du mener er den til venstre. Min ble sydd i Tønsberg og var de to ganger for å måle meg. http://www.norskflid.no/hunf/productgroup.aspx?t=vestfold&containerid=10134&parentid=10049&entrypage=true&guid=1&lnodeid=15&pageid=5002
G08 J10 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2009 Takk for svar. Det er dessverre ikke den jeg mener. Den jeg mener selges ikke hos Husfliden, kun hos Vestfold-stua i Tønsberg. Rart den kalles bunad i grunn, når den ikke selges hos Husfliden.... Tror også jeg har hørt at den kalles Segebrant. Har googlet men finner ikke bilde av den:( Kjenner du til den?
prekæs Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Er det denne? Så den i Tønsberg og den er helt nydelig. http://www.sagadrakten.no/
G08 J10 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2009 Nei, er ikke den. Men den var veldig fin. Den jeg mener selges kun på Vestfold-stua og lages i enten sort, blå eller off-white
Mamman til 2 Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Jeg tror jeg vet hvem du mener. Den ene har bare broderi på forklede og på lua mens den andre har broderier både på stakken og på vesten. Sistnevnte er dog ikke godkjent vestfoldbunad. Den første er den gamle orginale bunaden (sort stakk og vest)
Maya_1 Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 Jeg vet hvilken du mener, og er på jakt etter den samme selv. Det er denne i midten her, ikke sant? http://www.dagbladet.no/kultur/2006/05/10/465875.html?i=3 (Kommer også i sort og en litt lysere blå..)
Mor&barn Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Jeg har et bilde av den, men vet den er arvet, så hvor du får tak i den vet jeg ikke
Mor&barn Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 om du sender en pm med msn adresse kan jeg sende deg et bilde av den
Marie_celina kom 06.02.07 Skrevet 21. mai 2009 #15 Skrevet 21. mai 2009 http://www.dinbunad.net/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=1 Denne? er den jeg har, er ikke "godkjent" med broderi tror jeg, men er nydelig..=)
Anna _1234 Skrevet 5. mai 2012 #16 Skrevet 5. mai 2012 Denne: http://lumsk.blogg.no/1272479352_se_p_bunaden_min.html Den finnes i svart, lys blå og hvit Den gamle broderte Vestfoldbunaden kan man ikke få via Husfliden. Det er kun Vestfoldstua (som holder til i Tønsberg sentrum) som syr den. Den er veldig fin og enkel. Bunaden har begynt å bli veldig populær blant konfirmanter de siste årene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå