♥Bubble♥ Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har gått på to pergo kurer og ikke noe har skjedd Har ingen peiling på syklusen min for jeg har liksom ingen, har testet for EL men finner ingen (tror jeg begynner for tidlig) Skal teste hele denne PP'en Skal begynne på ny pergo kur på lørdag, er det noen andre ting jeg også kan ta for å gi kropprn et ekstra kick sånn at jeg slipper egg?
superspent75gravid Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Heisann, jeg anbefaler deg å prøve klassisk kinesisk akupunktur. Det har hjulpet meg. Jeg har også problemer med el, men nå sist hadde jeg akupunktur på dag 14 i syklusen. Det resulterte i at jeg fikk positiv el-test dagen etter:)) Jeg har en syklus på 30-32 dager. Det varierer fra mnd til mnd.... Det jeg har oppdaget med el nå er at den er tidligere enn de få gangene jeg har hatt det før. Sist gang jeg hadde en positiv el-test, slo den ikke ut før på dag 17. Den var ikke klar positiv heller, pluss at jeg ikke hadde noe særlig el-slim. Denne gangen (med akupunktur) hadde jeg masse av det, så at dette virker er jeg helt sikker på. Nå gjennstår det å se om det blir noe resultat av det;)) Lykke til denne pergo pp, Håper at det er nå det klaffer for deg!!!
Lillevenn33 Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har brukt Pergo to ganger. Fikk EL på dag 27 og 25. Så ikke ifølge "boka". Så det er lurt å fortsette å teste til du får EL (f.eks. med billigtester, kr. 200 for 28 tester). Jeg er glad for at EL kom i hvertfall og nå har jeg en uke igjen til IKM, krysser fingrene!
♥Bubble♥ Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2009 Takk for svar begge to Jeg har tenkt på akupunktur... er det dyrt? Denne PPen skal jeg teste for EL hele perioden. Det som er litt dumt er at jeg får ikke TR av meg selv så jeg har liksom ikke noe syklus Gyn. har sakt at jeg skal begynne med pergo på samme dato i måneden som jeg startet med første. Så om jeg har hatt sen EL er jeg redd jeg skal bli det og ikke vite det før neste kur... SUKK... er ikke greit med denne prøveingen alt for mange bekymringer
superspent75gravid Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Ja, prøvinga er til å bli grå i håret av;)) Men veldig spennende da;)) Jeg tror prisen på akupunktur varierer fra sted til sted, men der jeg tar det koster det 250kr pr behandling. Jeg tror han er litt billig, for på spenst her koster det 350 kr pr time... Undersøk litt rundt før du bestemmer deg, det er sikkert forskjell i pris og kvalitet der du bor også. Jeg valgte han jeg går hos fordi jeg bare har hørt positivt om han, og at han har en forkjærlighet for å hjelpe jenter med å bli gravide;)) Lykke til!!
oneLone Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Superspent75! Hvor går du til akupunktur? Har du el av deg selv?
-lucy- Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 pergo og akupunktur her, gravid i 1. pausemnd med enkel kur, da hadde jeg tatt aku i ca 2 mnd, prøvd i ca ett år. VELDIG lykke til!!!
steinbukk_80 Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Har prøvd i snart et år uten en eneste eggløsning , syklusen min er ikke noen syklus. Så har nå kastet inn teppet og prøver akupunktur. Går til ei i Høvik (Oslo) som skal være kjempe bra, har gjort over 300 damer gravider. Hun jobber spesifikt mot det. Koster 600,- ganger, dyrt men håper det er vært det:) Lykke til:)
superspent75gravid Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 oneLone: Jeg har dårlig med el uten hjelp. Har bare fått el-tester som er nesten like sterk som kontrollstreken. Må nok ha litt hjelp for å få det til:)) Jeg går til akupuntur i Trysil der jeg bor til en som driver privat. Er du fra de traktene kan jeg gi deg mer opplysninger om du vil:)) Hvis du ikke vet det er Trysil i Hedmark....
Lillevenn33 Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Steinbukk, hvis du ikke har EL så kan du begynne på Pergo. Ikke at akupunktur skader, men Pergo fremkaller EL i hvertfall.
Lillevenn33 Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 Eller kanskje du har prøvd Pergo uten hell?? Før jeg begynner å konkludere litt for mye her
Sjokolademonsteret Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Hei Jeg har selv prøvd 2 kurer Pergo. Begge gangene mistet jeg slimhinnen... Så mitt tips er å få en UL-scanning etter ca 12 dager hos gyn for å se hvordan du ligger ann både med slimhinnen og for å se hvordan folikkene utvikler seg... Jeg måtte ty til hormonsprøyter og etter 1 kur satt spira. Slimhinnen var da 15mm... er nå 17+5. Lykke til:o)
♥Bubble♥ Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 4. mars 2009 *lille my* Jeg har hørt om den hormonsprøyten og gyn nevnte den i en bi setning da jeg var der sist. Kan jeg bare ringe til gyn å høre om jeg kan få den eller? Jeg har ingen fast syklus, så sist måned så ble TR satt igang med provera for å null stille kroppen og nå skal jeg starte på pergo samme dato i denne måneden som jeg gjorde forige, vil det ha noe å si på den sprøyten, vet du? Masse lykke til med nurke i magen
attpåklattimagen:-) Skrevet 4. mars 2009 #14 Skrevet 4. mars 2009 Hei superspent75 Jeg er også fra Trysil. Har tenkt på akupunktur ei stund for å få hjelp med el.... Hvem anbefaler du? Går du hos H.L?
mammas skatter <3 Skrevet 4. mars 2009 #15 Skrevet 4. mars 2009 e måtte ta dobbel pergo og ovitrelle me gyn for å få el. men vart ikke gravid sist gang
Miztery Skrevet 4. mars 2009 #16 Skrevet 4. mars 2009 Hehe..at han har en forkjærlighet til å hjelpe jenter med å bli gravide hørtes nesten litt ehm..kinky ut..
steinbukk_80 Skrevet 5. mars 2009 #17 Skrevet 5. mars 2009 Nei har ikke prøvd Pergo. Kanskje et dumt spørsmål men hva er det? Er ganske ny her inne.
Sjokolademonsteret Skrevet 8. mars 2009 #18 Skrevet 8. mars 2009 *Bubble* Prat med gynekologen din om muligheten til å få sprøyter istedet for tabelletter. Jeg fikk en resept på 10 sprøyter. Begynnte å sette de på dag 3 i syklusen og satte i 7 dager. Dro da på scanning og fikk se 3 flotte folikker. Lykke til:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå