Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger dere an?

Er det bare jeg som ikke har født ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke den eneste som ikke har født! jeg venter og venter i spenning selv..har også termin 5. mars! tror hele tiden det skal skje noe, men nei.. har en god del kynnere, nedpress og mensmurringer, og i natt fikk jeg nesten ikke sove at all pga rar stikking i magen.. men det gikk over gitt! Er førstegangs, så aner jo ikke hva jeg har i vente og hva slags tegn jeg skal se etter...

Vi må nok smøre oss med en dose tålmodighet til, så får vi tro babyene entrer verden denne uka :) masse lykke til! :)

Skrevet

Hadde termin 1.mars, men ingenting skjer......... kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig. Blir nedringt av folk som lurer på om noe er på gang snart. Litt irriterende. Har kynnere og menssmerter, men det har jeg hatt i to uker nå........... sykehuset setter ikke igang noe før to uker etter termin dersom alle prøver og form er ok. Med meg er alt bra, og det er jo bra. Er bare så utålmodig! Jeg vil bare holde nurket i armene snart, jeg. :)

Vi får håpe på snarlig framgang. Lykke til!

Skrevet

Termin i morgen 4.mars, og ingen fødsel i sikte her nei... Får håpe det starter snart. Har lite lyst å gå lenge over termin (er det noen som egentlig vil det da?)... Begynner å bli lei! Nettene er blitt verre den siste uka. Sovner veeeeldig sent og er oppe på do 5-8 ganger i løpet av natta. I natt hadde jeg masse stikkinger oppover underlivet, og kjenner at jeg har begynt å få litt kynnere (har hatt veldig lite av det gjennom svangerskapet).

Skal til jordmor i dag så vi får se hva hun sier. Vet ikke om de sjekker modning osv på føden her med mindre det er tegn på fødsel...

Nå vil jeg møte lille klumpen vår i magen!!!

Skrevet

Termin 5. mars. På legesjekk i morges bare lo legen min og sa at det kom nok ikke til å skje noe så fort, nei. Trulta mi ligger fortsatt nokså høyt, og livmorhalsen har såvidt begynt å åpne seg littebitt... Nesten ikke kynnere engang! Så du er nok ikke alene, KanINA. Skal nok se du føder før meg hvertfall!

Men jeg skal ikke klage, i finfin form, og hvis bolla ikke er ferdigstekt enda, skal ikke jeg tvinge henne ut! Får heller prøve å kose meg mens jeg enda bestemmer min egen døgnrytme!

Skrevet

Termin 5. mars. På legesjekk i morges bare lo legen min og sa at det kom nok ikke til å skje noe så fort, nei. Trulta mi ligger fortsatt nokså høyt, og livmorhalsen har såvidt begynt å åpne seg littebitt... Nesten ikke kynnere engang! Så du er nok ikke alene, KanINA. Skal nok se du føder før meg hvertfall!

Men jeg skal ikke klage, i finfin form, og hvis bolla ikke er ferdigstekt enda, skal ikke jeg tvinge henne ut! Får heller prøve å kose meg mens jeg enda bestemmer min egen døgnrytme!

Skrevet

Har UL termin 4.mars, og mens termin 5.mars.

Har ingen tegn på at noe skal skje i nærmeste fremtid.

Det vil si at jeg har 2-3 cm åpning, og hodet har festet seg.

Men ingen kynnere/mase rier som jeg kjenner i hvertfall.

Det har jeg ikke hatt i mine andre svangerskap heller.

Jeg har bare plutselig vært i gang.

Håper det ikke drøyer for lenge, for jeg er så spent på hvem hemmeligheten i magen nim er.

Ønsker å holde h*n i armene mine snart!!!

Lykke til alle sammen!

Håper dere også snart får treffe knøttene deres!

Skrevet

Godt det ikke bare er meg da.

Blir bare litt oppgitt..hehehe, har hatt kontakt med to andre som har termin samme dag som meg og de har født begge to.

Sist så gikk jeg ei uke over, og må vel regne med noe sånt denne gangen også, er nok litt treig med å ruge ut unger jeg tror jeg.

Sist jeg var hos jordmor for ca 2 uker siden, var livmorhalsen bare 1 cm og myk og tøyelig og jeg hadde 1 cm åpning.

Var til vekstestimering i forrige uke og de sa at ungen kom til å ligge på ca 4 kg ved termin, så vil jo helst slippe å gå så mye over da, synes 4 kg høres mye ut.

Har hatt masse værking, kynnere og murringer de siste dagene, i går kveld trodde jeg til og med at jeg hadde ei rie, men det gav seg i løpet av natten, så var nok bare mageknip.

Vi får håpe at vi slipper å vente så mye lengre.

BollasMamma: fordi om du ikke var moden eller noe i dag morges, trenger det ikke bety at fødselen er langt unna, kan skje raskt uansett det.

Skrevet

Jeg har termin idag jeg, men her er det BOM stille. Har ikke noe åpning heller, så ser visst ut til dette skal ta sin tid. Er førstegangs, og de fleste "oppmuntrer" meg med å si at det jo er veldig vanlig å gå overtid ved første fødsel. Har gått tur idag, men får så himla vondt i bekkenet at jeg ikke klarer stort annet enn å ligge på sofaen resten av dagen. Telefonen står ikke stille, og alle er like spente som meg. Skjønner at dette er irriterende for mange, men jeg får meg liksom ikke til å klage over det siden det egentlig bare betyr at folk bryr seg.

Jaja... den som venter på no godt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...