Gå til innhold

Kaffi?!?


luckymommy

Anbefalte innlegg

Sist svangerskap drakk jeg ikke kaffi, men det gjør jeg nå.

Er dette helt fyfy?

Skal jo klare å slutte selvsagt, men må man det?

Vil jo gjøre det som er best for rumpetrollet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke noe med at man bare skal drikke en kopp om dagen?

 

Satte meg sååå inn i dette forrige gang jeg var gravid, men nå gidder jeg ikke å lese om noe som helst.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig avhengig av kaffe og drikker vanligvis ca 3 store krus om dagen. Nå har jeg kuttet ned til ca 2 kopper siden det står i anbefalingene at man ikke bør drikke mer enn det. Heldigvis er det ikke fullt så godt med kaffe nå som jeg er gravid.

Jeg tror ikke man kan skade fosteret, men forskerne har visst funnet en bitte liten forhøyet sjanse for å abortere hvis man drikker store mengder koffein.

Det står mer detaljerte anbefalinger på temasidene her, under kosthold tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mattilsynet sier hvis max 2 kopper kaffe. kan drikke mer te og cola.

Jeg er avhengig av kaffe, men det ordnet seg selv da jeg var gravid.. Kaffe smakte på og helvete.. var så dårlig at jeg ikke orket, selv om jeg fikk hodepine og var veelgi trøtt.. så kroppen gav beskjed om at dette ikke var bra for meg.. Det er kanskje en av grunnene til at folk har hodepine og kjempe trøtt i begynnelsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er koffeinen i kaffen vi ikke skal ha i oss. Jeg drikker koffeinfri kaffe. Synes det er nesten like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...