Gjest Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Svigermor og søster skulle hjelpe å vaske ut når vi flyttet i februar. I tillegg il mine foreldre og min mann. Jeg var ikke med for jeg klarer ikke la være å gjøre noe, og da blir jeg dårlig med en gang. (Hyperemesis, premature rier og bekkenløsning) Alt husarbeid har vært min manns ansvar de siste 6 mndr da jeg har vært mye ut og inn av sykehus og bare må konsentrere meg å ta det med ro, holde vekte/ikke kaste opp og ikke fremkalle premature rier. Jeg ble skikkelig såret og fornærme når jeg fikk vite av min mor (som ikke er noen sladrekjærring slik som enkelte andre...) og min far at svigersene hadde gått rundt å rynket på nesen og kommentert hvor skittent og ekklt det var. Hvor ofte de vasket kjøkkenskapene sine, og at de ikke kunne skjønne at jeg lot huset bli så ille. Hadde jeg tatt det litt oftere ville det aldri sett sånn ut. Mannen min ble omtalt som stakkars, han ser så sliten ut, og han må jo gjøre alt, og så videre i den duren. Vi har et barn på 5 år. Og han var det og synn i som hadde et så skittent hus. En ting er at de sa sånne ting, og passet på at det ble hørt av mine foreldre, og alle kommentarene. Det er gasle nok i seg selv syns jeg men hin dagen var vi på besøk hos svigermor å da kom hun mot meg å strøk på magen å var sååå hyggelig. Det som sårer mest er at de er så falsk og så mener de tydeligvis noe helt annet enn det de sier til meg. Og det sier de til alle andre. Jeg synes det er skikkelig frekt å oppføre seg sånn når jeg er så dårlig og ikke kan gjøre en dritt. Da sier de til meg at jeg må ta det med ro å tenke på barnet i magen osv, og til andre at jeg er lat og at huset mitt er skittent og ekkelt og at mannen min er det så synd på for han blir så sliten stakkar. (han er mors lille gutt) Prøvde å snakke med mannen min om det men han ble bare sur, for han hadde ikke hørt at de sa noe, men han trodde ikke at min mor løy heller for han vet at mine foreldre er veldig orntlige folk. Blir så forbannet og lei meg. Hvorfor er det min feil at huset ikke er tipp topp nå. Jeg mener det er like mye mannens ansvar å gjøre huslige ting. Jeg er vel for faen ikke hushjelpen hannes heller...Og det var ikke så jævla møkkete, for jeg vasket alt skikkelig for noen uker siden for mannen min tar litt lettere på renholdet enn jeg..(og endte på obsen grunnet premature rier etterpå..) Er det å gå for langt å være så forbannet på svigers da..? Sier jo ikke noe om dem til andre, dette er eneste stedet jeg har blåst ut om dem...
Fallerifallera Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Skjønner veldig godt at du blir såret og forbanna. Jeg har noen svigerforeldre selv som mildt sagt er spesielle. Svigermor går for eksempel over komfyren hver gang de er til oss for å se om den er ren nok. Og det er den aldri! Vi har gått mange runder med dem, uten at det hjelper, og innsett at de aldri kommer til å forandre seg. Så jeg har endelig, etter lang tid, slått meg til ro med at det er dem det er synd på som ikke har annet å ta seg til enn å oppføre seg slik. Svigermor har da også ved en anledning innrømmet at hun er sjalu på forholdet mellom meg og samboern, og vårt liv, og hun greier aldri å være fornøyd med noe i sitt eget liv. Er vel ikke mye trøst i dette kanskje, annet enn at jeg vet altfor godt hvordan du har det!!! Men jeg er heldig da, min samboer er minst like lei av sine egne foreldre som jeg er.
Fallerifallera Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Psst: Angående vasking: Vi har gått til innkjøp av robotstøvsuger og vaskerobot. Det har reddet husfreden her!
Vannmann35 Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Kjipt for deg å høre! Synes kanskje dine foreldre burde latt være å si dette til deg - det virker som om du har mer enn nok annet å bekymre deg for for tiden - så de burde skånet deg for dette. Å fortelle deg hva svigerforeldrene dine hadde sagt tjente jo ikke til noe godt, bare til ergrelse og frustasjon for deg. Ellers hadde jeg vel bedt mannen ta dette opp med sine foreldre, eller jeg hadde nevnt det selv, sagt noe alla "hørte dere ikke var helt fornøyd med hvordan sønnen deres rengjør huset" etc... Bare hørt hva de hadde å si til sitt forsvar. Og synes de så fryktelig synd på han, så kan de jo tilby seg å komme og vaske litt for å avlaste han, i en periode til du er på bena igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå