Gå til innhold

GRESSENKENE-mars2009

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dåkker som enda heng her inne?

Har bare 3 uke igjen til termin no, så eg e i full gang me å gjøre ting klart her og lite foran dataen.

håpe å høre fra dåkker, spess dåkker som e i gang me prøving:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei, henger inne på 1. tri jeg nå....

Ble gravid før vi rakk å prøve ordentlig... Så var rimelig satt ut kan du si ja! Er vel snart 8 uker på vei!

I dag kommer gubben hjem etter å ha vært borte i fire uker! Så da regner jeg med aktiviteten her inne synker drastisk for min del:)

Det nærmer seg termin for deg nå ja! Har hodet festet seg? Er formen bra? Var det du som hadde truende svangerskapsforgifting?

Skrevet

Baby09: Så spennede da! :) Kan jo skje ting når som helst hos deg da.. :) Du visste kjønnet...?

Trulte: Ja, litt av en mirakelgraviditet på deg! :) He, he.. Kjekt det :)

Jeg skal teste 11. mars, det er den dagen jeg begynner på spray for å regulere ned hormonene før forsøket, så blir det innsetting like over påske. :) Et lite påskeegg kan du si! ;) Samboeren min drar i dag da.

Skrevet

Hei å hå :)

Der var dere igjen!:)

3 uker til termin ja, baby09! Tenker du gleder deg masse nå:))

Er meget misunnelig kan du si! hehe:) Er en super tid du går i møte!

Elisabeth - såååå spennende!! Håper virkelig det klaffer for dere nå!

Blir så gøy å følge prosessen!

Trulte: 8 uker på vei ja..hihi..jeg er 9 uker i morgen - så her klaffet det også før vi rakk å prøve igjen ;)

Blir oktoberbaby på dere også da?:)

Skrevet

gratulere så masse til dåkker begge 2, føle meg litt snytt for spenninga me å vente på testresultat:)

Hadde svangerskapskløe pga forhøya gallesyre, men d roa seg heldigvis ned igjen så no e alt normalt. Hode e ikke festa enda nei, men sia d e 2.mann e d ikke sikkert d feste seg før fødselen e i gang.

Gikk 12 daga over termin sist, så prøve å la være å vente så mye riktig enda, kan gå 4 uke før d skjer nåkka liksom:)

Vi vet ikke ka vi får, så blir jo litt ekstra spenning når den kommer.

Håpe på samme fødsel som sist, bare uten vakuum:) da blir d varmt bad, akupunktur og lystgass. Så gjør d ikke nåkka om d går litt fortere enn 16 tima. Glede meg til fødselen enda, håpe bare d vare:)

glede meg til å høre kordan d går d går me deg framover Elisabeth, håpe dåkker lykkes på 1.forsøk.

Skrevet

Så gøy Shcnygga, sikkert feil skrevet... Da får vi følge hverandre da! Mulighet til å føde på samme dag er jo absolutt til stede!!

Formen bra?

Elisabeth, håååper det sitter på første ivf nå! Da blir du ikke så langt etter oss! Blir spennende nå ja, hvordan merker du effekten av sprayen?

Baby09, ja det KAN gå fire uker, men samtidig så kan det jo skje når som helst og da:) Kjenner du noe som helst tegn på at noe er i gang eller?

Skrevet

Dere altså.. :) Selv om dere alle har født nå, så rekker vi ikke å være prøvere i lag! ;) Men gratulerer så mye til dere som har blitt gravid igjen :)

I dag fikk jeg veldig dårlig nytt da.. Svigerinna mi som har gått gjennom prøverør testet negativt... Veldig, veldig trist!! :( Men vet ikke om håpet er ute ennå da, eller om hun fremdeles kan være gravid. Får bare håpe det..

Skrevet

Vet hun hvor lang lutefase hun har da? Kan jo være hun har testa for tidlig, eller at hun er en av dem som sent får positive tester og! Så jeg liker å tenke at så lenge mensen ikke dukker opp er ikke håpet ute!

Forøvrig ikke da heller, for jeg fikk jo mensen, den kom bare ikke ordentlig i gang....

Ja, vi har blitt snytt for prøveperioden, jeg tror nok jeg hadde hatt godt av å prøvd noen måneder ja. Føler jeg tenker for mye på hva jeg går glipp av nå som gravid... men vet jo og at slike tanker må man bare skyve fra seg! Bare tull!!

Men hvor er du i løypa da Elisabeth? Har du ca dato for uttak og innsettelse?

Skrevet

Til vanlig har hun sikkert en vanlig lutealfase, men det blir ikke som normalt når en overstyrer syklusen slik som det blir gjort ved prøverør da. Men jeg håper nå jeg også at hun ikke skal begynne å blø og teste pos om noen dager, men en må vel være litt realistisk også? Hun sluttet på progestron i forgårs, så må vel bare se an de første dagene nå.

Ja, det er nå fordeler og bakdeler med å være gravid også. :) Alt er ikke svart/hvit.. Hva føler du at du går glipp av da, Trulte?

Jeg regner med at jeg får innsettelse rundt CD 60 (19. april). Jeg er på CD 18 i dag. Jeg skal teste på onsdag og hvis den er negativ skal jeg starte med nedregulering av hormonene da. Det er faktisk medisin mot prostata-kreft som blir brukt til det :)

Skrevet

Nei trulte live som gravid e ikke bare en dans på rose:) Hadde en sånn fin forestilling i hode mitt fra forrige sv.skap om at alt bare va kos. Men den her gangen har d vært mye anna også.

Spessielt no mot slutten e begynt å bli pyton. 12 daga over termin sist gjorde meg ingenting, va ute å gikk kvær dag og hadde d helt topp. No har eg ont i bekkene store dela av dagen og får ikke gjjort så mye. E bare glad d ikke værke når eg sitt og ligg.

Og nei, ingen tegn på at den lille der inne har tenkt å komme ut enda. Trur den vente til alt e gjort klart her hjemme:)

Skrevet

Hei igjen!

Gratulerer så masse trulte!! tenk du er gravid allerede! hvordan har formen vært denne gang fremfor sist? fikk du mensen? jeg venter enna på den jeg, og gutten er 9 mnd! tar det så lang tid?

Schnygga, gratulerer til deg og!! hvilken nr bærer du på nå?

Elisabeth, så trist med svigerinna di! huff. Kan hun gå rett på neste forsøk eller må hun vente? hvor lang tid tar det egenlig en slik prosess hvis ikke førsøk nr en lyktes? Er det større belastning for kroppen med sånne hormonbehandlinger? Håper det går bra for henne veldig snart, og for DEG! Det blir spennende! Skal krysse alt jeg har for dere begge!

Skrevet

Trulte: Formen har vært elendig, helt fram til før helga - men nå satser vi på at det værste har gitt seg :)

Trøtt og gåen, men det må man bare leve med:)

Har det litt sånn med alt jeg går glipp av også. Hadde jo ikke helt rukket å komme igang med et normalt liv igjen etter forrige. (Han er fra mai-08).

Stjerneklar: Dette blir forhåpentligvis nr 2 :)

Må bare si det en gang til jeg, Elisabeth - det er SÅ spennende med deg altså;) Håper virkelig det går bra! :)

Skrevet

Klar!!!! Heei:) Så lenge siden vi har hørt fra deg jo!! Alt bra eller? Klar for neste? Ikke fått tilbake mensen enda nei, ammer du enda på natta?

Mini her sov jo hele natta fra hun var 2 mnd, så da fikk jeg mensen tilbake. Men den kommer vel når den kommer, om du ikke er gravid da? :)

Her går dagene litt elttere etter ubben kom hjem, stakkar mann må gjøre nesten alt her i hus nå. Jeg hadde ikke et lett svangerkskap sist, og i dag da jeg var hos legen og fikk to ukers sykemelding - trøsta han meg med det at jeg glemmer det fort når det er over. Jeg måtte jo ha glemt det forrige allerede.....

Blæh, jeg kommer jo på nå hvor fæl denne kvalmen kan være. Men det værste nå er at jeg klarer ikke stå og gå lenge av gangen, blir svimmel og uvel med en gang. Må sitte når jeg skal bidra til middagslaging, og må sette meg ned flere ganger når jeg skal skifte bleie på mini. Ikke noe kjekt, så håper dette går fort over!

Ja, ble masse syting nå ja... Skal jo være glad jeg er gravid, og det er jeg jo og! Prøver å tenke positivt, men er så kjipt når de som er gravide rundt meg er friske og raske fra dag en til siste slutt! aaaarg!

Elisabeth, noe nytt om svigerinnen? Og har du fått tatt din siste test før IVF? Eller din siste test? Du kan jo være gravid:)

Uansett så synes jeg du skal ha en fryktelig lang syklus nå når du skal på forsøk, det er jo så lenge til du får testet igjen.... Men jeg skal nok klare å smøre meg med tålmodighet.. :)

Jaja, nå har jeg titta lenge nok på skjermen til å bli ultrakvalm, så nå må jeg avlsutte og legge meg i fosterstilling og ikke røre på en lem!

Vi snakkest:)

Skrevet

Huff, så dumt at du er elendig form også denne gangen, Trulte!! Nei og nei, jeg husker godt hvordan du var sist. Jeg var også skral i formen, men ikke så gal som deg tror jeg. Så det er imponerende at du orker ta fatt på ny runde allerede! Men legen har nok rett, man glemmer. Dessuten er det så verdt det, og barna får så god glede av hverandre når de kommer så tett!

Jeg er nok ikke gravid. (har kost meg med endel vin i det siste, så håper ikke det!! - dessuten har vi ikke så god tid eller overskudd til "sånt" lenger...) Og jeg sluttet å amme om natten når han var 6 mnd. ammer mellom 3 og 5 ganger daglig enna, hva med deg??

Håper du blir fort ferdig med plagene, og at det er bare nå i begynnelsen det er sånn.

Ellers har vi det helt topp. Skal snart gifte oss, så vi har mye å tenke på om dagene!

Schnygga, jeg kan ikke helt ta hvem du er nå, har du hatt et annet navn her inne som jeg kanskje kjenner deg bedre med?

Lykke til Elisabeht!

Hvordan går det med morelli?? og Miss. Misantrop? og titter?? hvis noen vet..

Skrevet

Heeeei jenter.

Dere forsvinner stadig fra meg. Godt jeg har Trulte som kan hente meg inn. (takk trulte)

Såååå koselig å se deg Stjerneklar!!! det var jaggu på tide. Har etterlyst deg på "andre siden".

Har dessverre ikke mulighet til å lese innleggene deres nå, men kommer tilbake på fred muligens.

Her er alt bra skal dere vite :-)

STOR klem til dere alle!!

Skrevet

Stjerneklar: Har hatt samme nick hele veien, men tror kanskje jeg "hang" her før du kom? Var så vidt bare innom noen mnd før sambo gikk i land for skole og jeg ble gravid med P :)

Flyttet over på babyverden, for synes helt ærlig termin-forumet der var mye koseligere (på samme måte som bli gravid er mye koseligere her:))

Vi hadde begynt å snakke om to tette her i høst, så da stakk jeg snuten min inn hit igjen. Og når vi skulle begynne å prøve igjen nå så var jeg allerede blitt gravid igjen :P

Nei, nå skal jeg hoppe i dusjen mens mannen lager biff og fløtegratinerte pottiser :)

Go hælg :)

Skrevet

Hm, trodde Klar hadde vært med helt fra starten av jeg... Men det er jo en god stund siden, så jeg husker ikke helt!

Elisabeth hadde linker til de første trådene, hadde vært skøy å lest de igjen!

Har du de enda Elisabeth?

Skrevet

Mulig jeg tar feil altså, men hadde vært gøy å lest begynnelsen ja! :)

Skrevet

Bare innom me en liten statusrapport, termin i måra nemli:)

Bare så synd at d ser ut som d blir venting over termin den her gangen også:(

Babyen ligg å klemme på en nerve i ryggen, så når den treff rett på der svikte foten og eg står der me kjempeont. Prøve å trøste meg me at d e max 2 uke igjen...

Go helg da jente, håpe eg blir 2-barns mamma før mandag:) Og vet dåkker ka eg glede meg mest til; biff og rødvin. Rar den her hormonelle kroppen eg bor i:)

Skrevet

Baby09,

Termin i morgen! Så spennende, og jeg måtte bare ønske deg veldig lykke til! Hold ut og tenk positivt under fødselen. det hjalp meg veldig å være overbevist at hver vonde ri, var god jobbing og et skritt i riktig retning. Det blir utrolig spennende! Vet du hva du venter? Håper du får en fin fødsel og at tiden etterpå blir rolig og god.

Klem fra stjerneklar og stjerna mi!

Skrevet

Takk for lykkeønskninge stjerneklar:) Ble ingen baby i helga nei, så no tar eg sikte på neste helg. Synes uken går så fort og kan ikke ødelegge d me å vente kvær dag:)

Forrige fødsel va eg opptatt av å krangle me gubben om at han måtte ut å betale parkering for bilen, veldi effektivt faktisk. Fikk nåkka helt anna å fokusere på enn rie og onta:)

Skrevet

Her er jeg igjen gitt.

ÅIÅI, som tiden flyr 09. Du er over tiden allerede!! Da er det uansett ikke lenge igjen!!

Er formen bra ellers?

MASSE lykke til!!!!! var det ei lita jente du hadde inni magen denne gangen også??

Stjernetitter er jo ganske langt uti prosessen hun også nå...uke 33 om jeg henger med ;-)

Her er vi ferdig med barn nå. koser meg max hjemme nå...nyter dagene..de går så sinnsykt fort!!!!

Snuppa er 7 1/2 mnd allerede, og åler seg rundt som en slange, hehe.. Skikkelig søt :-)

Ha en fin mandagskveld!

Skrevet

Nå lurer jeg veldig på om du har født baby09?:)

Gleder meg til å høre åssen det gikk!

Det med biff og rødvin kan jeg forstå - det eneste jeg tenkte på var baileys! Helt fra jul og til han kom i mai! hehe:) Det svarte overhode ikke til forventningene når jeg først drakk en :P

Men jeg er bare en kjapp tur innom - er dessverre uten pc :( (Katastrofe..nesten..)

God helg jenter! :)

Skrevet

Ja nå er vi spente her 09 :-)

Schnygga!! er det snart ett år siden du fikk baby??

Nei nå er det for lenge siden jeg har vært her. Falt helt ut av hva som har vært med den forskjellige...Var du her når du var gravid?? Hmm..ja var du ikke det da?? Eller var det du som hadde noe medisineringsgreier??

Åh..unnskyld Schnygga :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...