karamell mamma Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg blir så sliten i ryggen hvis jeg ligger eller sitter for lenge... Har kommet de siste ukene. Er det flere?? Våkner veldig tidlig hver morgen, fordi ryggen er vond. Har kontorjobb, så ved lunsjtider er som regel ryggen min helt gående. Jeg har 30 % sykemelding fra før pga høyt blodtrykk. Burde jeg spørre om litt mer sykemelding med tanke på ryggen?? Jeg jobber nå med 30 % sykemelding ca. 40-50 timer i uken... Våkner ved 4-5 tiden hver morgen, så blir jo litt uopplagt av det hele... Eller må jeg bare godta at ryggplager er en selvfølge i svangerskapet, og holde ut smertene??
Dossa :) Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med legen, prat med legen og forklar hvordan du har det. Det er ikke meninga at du skal slite deg ut på jobben, føler du sjøl at du trenger mer hvile, ja da ville jeg ha bedt om en mer % sykmelding. Jeg er sjøl nå blitt 100 % sykmeldt pga formen. Sliter med nedsunket livmor, ryggsmerter, vondt for å gå pga beina og bekkenet og sover veldig lite om natta, så uthvilt det har jeg ikke vært siden før jeg ble gravid. God bedring!!
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 ring å snakk med legen din du
Nøtt Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har samme ryggsmerter som deg. Ryggen "stivner" liksom etter å ha sittet eller ligget for lenge. Jeg våkner også tidlig pga. dette og er sjelden uthvilt.. Det beste for oss er å være i bevegelse, så når du jobber på et kontor så må du sørge for å ta hyppige pauser hvor du rusler en liten tur rundt i bygningen eller ute. Hvis ikke dette lar seg gjøre, så snakk med legen om mer SM. Jeg er SM 50%, og skal prøve å bruke den ekstra "fritiden" på gåturer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå