Gjest Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Aldri vært spesielt opptatt av grønne planter eller blomster, men har nå noen stående i stua. Tror jeg utsonderer et eller annet som er giftig for dem, for jeg forsøker å gi dem det de trenger...vann, lys, ikke verken for varmt eller kaldt...og alikevel dør de fra meg Tror ikke det er håp for fredslilja mi mer, søren ôg, hadde vært fint om i hvertfall ên av blomstene jeg fikk av svigers står her neste gang de kommer. Noen som har noen effektive gjenopplivningstriks å komme med?
metaMORfose Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 En fredslilje kan man ta liv av på en måte, og det er å vanne for mye. Vent med å vanne til den henger med hodet, og ikke gi den en liter.. men en skvett.. 3 dl, holder lenge. Og ikke la den stå i sola. Andre blomster er jo orkideer, de holder seg greit. Skyll igjennom den en gang i uka og la bladene også skylles i vann, lunkent vann, la vannet renne av, så har den det supert. Så kan du kjøpe sukkulenter, grønne fine blomster som det er omtrent umulig å ta livet av.Gi dem en skvett1-2 dl en gang i uka, så lever de godt. November- påskekaktus er også flotte. 2 dl en gang i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå