Gå til innhold

Burde jeg kontakte legen igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare høre hva dere hadde gjort. :) Babyen min på snart 8 mnd hadde høy feber i 7 dager og hostet litt. Startet forrige mandag. Var hos legen onsdag og tok crp. Den var negativ. Dro igjen på legevakta på søndagen for ny prøve siden hosta ble verre. Crp fortsatt negativ. Fikk beskjed om å kontakte legen igjen til onsdagen hvis feberen ikke ga seg. Feberen ga seg i går, men han hoster like mye pluss at han har fått betennelse på det ene øyet og masse gul/grønt snørr. Drypper mm i øyet hans siden det visstnok skal hjelpe. Burde jeg kontakte legen igjen i morgen selv om feberen er borte? Blir så usikker. Han er jo fortsatt syk selv om han ikke har feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kontaktet legen igjen, ja.

Skrevet

Den betennelsen i øyet kan du behandle med saltvann. Kok opp 1 l vann og ha i 9 gram med salt. Så kjøper du mepore på apoteket, sånne små firkantete gaslapper. Så vasker du øynene hans, med en ny lapp hver gang og for hvert øye. Gjorde det til minsten når han fikk katar, det hjalp fort og greit. Heller det enn å begynne med antibiotika i første runde, mm i øyet hjalp heller ikke for knerten her.

Mtp det andre så kan det jo være greit å kontakt legen, evt helsestasjon om du har tillit til helsesøster.

Skrevet

Takk for tipset. Går å lager det med en gang. :) Kontakter legen i morgen hvis han ikke blir bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...