Gå til innhold

Bilsetetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en bil som vi bruker innimellom og der trenger vi et nytt sete. Det må være bakovervendt, ta liten plass, gjerne ha isofix og være billig;) Har noen et tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isofix-setene er ofte dyrere enn de uten, men legg i de pengene og få ett isofix-sete uansett. De er mye tryggere, sa damen i butikken til meg.

Skrevet

du får desverre ikke så veldig billige bilseter som oppfyller alle ønskene dine. isofix setene er somregel endel dyrere. tviler på du får under 3000, uten å kjøpe brukt eller på et veldig salg.

MEN å feste med seler skal være like trygt som isofix, HVIS man fester helt korrekt, og strammer nok, slik folk sjeldent gjør. da snakker jeg å sitte med hele sin vekt i setet mens man strammer. har man det "rette" setet da, får en det så bom fast at du ikke kjenner forsjell på om det er isofix eller ikke.

den største faren med bilstoler, er feilmontering og feilbruk.

britax tror jeg har noen som er "rimelige" og som ikke tar allverdens av plass. men uten isofix.

Skrevet

Helen og mini har rett, jeg snakket vel egentlig om det setet som kommer etterpå jeg... Men isofix trygger vel egentlig mye, da det er enkelere å feste bilstolen riktig. Men isofix er dog kanskje viktigere når man kommer til stol nr. 3, når barnet skal sitte med kjøreretning og i bilens egne seler. Ved en evt kræsj vil barnet ellers få både sin egen kroppsvekt samt bilstolens vekt trykket mot selene...

Men dersom dere er kjempenøye med å feste bilstolen riktig og etterstrammer med jevne mellomrom går det bra uten isofix også.

Se på www.barnashus.no og se hvilket utvalg de har der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...