Rose69 Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har fått ut mellom9 og 12 egg med Puregon og Gonal-F, men få egg som modnes og befruktes.Noen som har byttet til Menopur og fått bedre resultat?
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 hei, etter 2 forøsk med trippel pergo kur gikk jeg over til menopur sprøyten, jeg ble da gravid på førset forøsk og har nå en liten spire i magen, er bare 6 uker på vei;D og vi fikk se hjerte i går. s om jeg har skjønt har di fleste anbefalt menopur, etter di modner eggene bedre. håper du vil lykkes. sender deg baby støv
*-* Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Jeg fikk ut 6 og 16 egg på de to første forsøkene mine, men bare ett ble var fint til innsetting første gang og to andre gang. Ingen graviditet. På tredje forsøket gikk jeg over til menopur og fikk til min store forskrekkelse og fortvilelse ut bare ett eneste egg - men nå har jeg en liten baby i magen og termin i mai:)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Hei du... Jeg hadde jo kun gonal f i danmark på mine 3 forsøk.. mange egg men var jo ikke bra, utenom de 2 de satte inn, ingen på frys. Når jeg hadde det 4 forsøket i porsgrunn sa de at jeg skulle få en skikkelig coctail da skulle jeg ha gonal f og menopur.. var ikke fler egg sa de men bedre og det ble det jo også selv om det ikke gikk så fikk jeg bra egg og jeg fikk også på frys )) Kjempe trist at du ikke lykkes, men ser jo at du er i gang igjen og klar!!! det er bra )) kleeeem
MK73 Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 La meg si det sånn: Jeg hadde tre forsøk med Puregon, fikk ut mellom 6 og 9 egg, fikk satt inn fine egg hver gang, men uten så mye som en kjemisk graviditet som resultate. Ved første forsøk med Menopur fikk jeg ut kun tre modne egg, og fire umodne, fikk lik/høyere befruktingsrate enn før, fikk inn et av de modne og et av de umodne eggene - og ble gravid med tvillinger! Eggkvaliteten var ikke noe bedre, og det eneste som skilte det siste forsøket fra de andre var at jeg hadde brukt Menopur. Så ja - for meg ga Menopur bedre resultat.
Emma*den lykkelige venter Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Med Puregon har jeg produsert bra med egg, men diverse modenhetsgrad. Første gang jeg prøvde Menopur fikk jeg både bra med egg og bra modning, andre gang jeg prøvde Menopur så ble det ingenting....absolutt ingenting
Chaiemae Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har fått samme antall egg, men bedre kvalitet på menopur enn på gonal-f. Ble også gravid på det siste med menopur. Har hatt 3 forsøk på gonal-f og 2 på menopur. På neste forsøk skal jeg prøve nedregulering, menopur og prednisolon.
Astra71 - tvillingmor Skrevet 13. mars 2009 #8 Skrevet 13. mars 2009 Hei! Jeg har aldri brukt Menopur, bare Puregon og Luversi, men spurte legen min om Menopur på tirsdag. Han sa at det ikke er dokumentert at hverken Luveris eller Menopur gir bedre eggkvalitet enn eks. Puregon, men at man 'tror' at disse preparatene kan ha en viss effekt, særlig på litt tilårskomne kvinner (som han sa..) Var midt i uttaket, så jeg brød meg ikke om der og da å be ham utdype hva de baserere denne antagelsen på Jeg for min del har kun brukt Puregon tidligere. Har fått ut 10 - 15 egg hver gang, og minst 2/3 har blitt befruktet. Kvaliteten har vært middels til bra (på de som settes inn), men ingen til frys. Denne gangen fikk jeg Luveris i tillegg. Dessverre ble ikke eggkvaliteten bedre, men svaret på om det lykkes får jeg først om halvannen uke. Etter å ha lest om erfaringene til MK73 og de andre her inne som har forsøkt Menopur, så spørs det om jeg ikke skal be om å få det ved en eventuell neste gang. For selv om det ikke har latt seg gjøre å dokumentere at noen hormoner er bedre egnet til å gi egg av god kvalitet enn andre, så har jeg en slags tro på at det kan lønne seg å endre litt på 'opplegget' innimellom. Og så blir jeg alltid ganske overbevist om at det lønner seg å prøve det som har funket for dere andre jentene her inne :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 13. mars 2009 #9 Skrevet 13. mars 2009 Professoren i Danmark som satte inn egget mitt, sa at de bruker Menopur til kvinner over 40 år da det har vist seg å ha bedre effekt på eggene enn feks, Puregon.
Rose69 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2009 Hmmm..Nordica sa at det ikke spilte noen rolle.Nå blir j usikker.. Men men...jeg er uansett veldig spent på Menopur. Takk for alle svar,jenter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå